Annonsera med LinkedIn Matched Audience

Annonsera med LinkedIn Matched Audience

Nu kan du annonsera på ett nytt sätt på LinkedIn med ”Matched audiences”. Det innebär målinriktade annonser som ger dig en unik möjlighet att kombinera din information med den befintliga data som LinkedIn har om sina medlemmar.

För dagens marknadsförare betyder ROI mycket, kanske till och med allt. De är hela tiden ”på” för att skapa ett bättre resultat genom att engagera med sin publik med relevanta inlägg och hitta bättre sätt att nå sin marknad.

LinkedIn Matched Audience

Med ”Matched Audience” kan du använda LinkedIn för att åter försöka nå de personer som har besökt din hemsida med en annons, så kallad retargeting. Du kan också annonsera direkt till dina kontakter med hjälp av din databas för att nå beslutsfattare på utvalda företag.

Relaterad artikel8 steg för att få lönsamhet i företagets marknadsföring

Det finns tre sätt att annonsera med Matched Audience på LinkedIn:

  • Website Retargeting
  • Account Targeting
  • Contact Targeting

Med ”Website Retargeting” kan du annonsera mot LinkedIns medlemmar som har besökt din hemsida. Du kan enkelt definiera din målgrupp och skapa en relevant annons utifrån vilken sida personerna har besökt på hemsidan.

Med ”Account Targeting” kan du nå beslutsfattare inom din målgrupp. Genom att använda dig av ”Account based marketing”-kampanj och ladda upp en lista med företag som du vill nå, matchas den mot LinkedIns företagssidor.

Med ”Contact Targeting” kan du ladda upp en lista innehållandes dina kontakter. Då kan du göra en så kallad ”Customized Audience” och annonserar till befintliga kontakter.

När du går in i ”Campaign Manager” hittar du möjligheten att annonsera för att nå just den målgrupp du vill med din annons.

Matched Audience är tillgängliga för alla LinkedIns annonseringsprodukter, inklusive LinkedIn Sponsored Content och LinkedIn Sponsorerd InMail.

Fördjupa dig med fler artiklar om annonsering LinkedIn:

Annonsera med LinkedIn sponsrade InMail

Kom igång med annonsering på LinkedIn

Annonsera med Leads Gen Forms

LinkedIn Conversion tracking

Annonsera med video/filmklipp på LinkedIn

Se filmklippet nedan hur du kommer igång med Matched Audience på LinkedIn:

Vänligen klicka här och acceptera kakor för att titta på den här videon.

 

Fördjupa dig:

A beginners guide to Retargeting
Kom igång med Matched audience

Har du några frågor eller vill att andra ska få ta del av tipsen – dela gärna!


Linda Björck linda_björck_smartbizz_linkedin

Social media manager
LinkedIn-expert

SmartBizz AB

Välkommen att följa mig:

Twitter
LinkedIn
Facebook
Instagram

 

4 Kommentarer

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] du kommer igång med annonsering på LinkedIn Nya funktioner i Campain Manager Annonsera med LinkedIn Matched Audience Annonsera med sponsrade InMail LinkedIn Conversion Tracking Annonsera med filmklipp / video på […]

  2. […] Annonsera med LinkedIn Matched Audience […]

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *