LinkedIn sponsrade Inmail – nytt sätt att annonsera
Annonsera med LinkedIn sponsrade InMail – så här gör du
En av de största utmaningarna som en marknadsförare möter är att dela relevant och engagerande innehåll till rätt person. LinkedIn har nu infört sponsrade InMail som en del av deras utbud för annonsering. Från LinkedIn´s Campaign Manager kan du enkelt skapa ett anpassat, relevant och personligt meddelande som skickas ut direkt till din utvalda målgrupp. Ännu ett sätt att annonsera mot din målgrupp på LinkedIn
Annonsering med LinkedIn Sponsrade InMail kan du:
- Personifiera ditt meddelande till prospekts (kundämne) – utan någon begränsning på antal tecken.
- Driva konventeringar med mobilvänliga funktioner – generera leads med en tydlig CTA-knapp, anpassad för både mobil och dator.
- Nå medlemmar när de är som mest engagerade – meddelande levereras till medlemmar som är aktiva på LinkedIn och med en maxgräns på hur många meddelande en person kan få ökar medvetenheten för ditt meddelande.
Exempel på vad du kan göra:
- Boosta registrering till webinars eller event med ett personligt meddelande.
- Driva konvertering med en produkt anpassad för målgruppen.
- Erbjuda nedladdningsbara pdf:er, white papers och e-böcker.
Några To do´s
- Optimera för relevans
- Se till att ditt meddelande stämmer överens med målgruppen.
- Ställ dig frågan, varför skulle någon läsa det här?
- Optimera innehållet
- Tydliggör vilka fördelar medlemmen får genom att engagera sig med ditt meddelande.
- Var koncis och använd övertygande intro.
- Använd en tydlig CTA så läsarna förstår vad du vill att de ska göra.
- Se till att din landningssida är optimerad och anpassad för mobilen.
- Förstärk och personifiera
- Testa och se vad som fungerar med din publik, och därefter anpassa.
- Var finurlig och återanvänd ditt befintliga material som du anpassar för detta syfte.
- Var genuin.
Och några don´ts
- För påträngande innehåll (översäljer)
- Undvik innehåll som låter som en broschyr eller information.
- Undvik att vara för bred, exempel ”du och din kollega kanske har nytta av”.
- Undvik !!! och STORA BOKSTÄVER.
- Undvik för långa meddelande och flera CTA.
- Svårnavigerad hemsida
- Undvik otydliga meddelande.
- Landningssidan matchar inte din CTA i meddelandet.
- Din landningssida ska vara kopplad till dina mål, ex är en pdf inte idealisk för konvertering.
- För mycket text eller för svagt meddelande
- Undvik alla detaljer i meddelandet, landningssidan ska vara den som utbildar.
- Ha en för lång CTA, den kommer att bli avklippt i mobilen.
- Använd en hälsningsfras ifall meddelandet kommer från ett företag.

Exempel på meddelande, bild från LinkedIn
Redo att annonsera med sponsrade InMail på LinkedIn?
Att börja är enkelt, så här gör du:
#1 Logga in på LinkedIn Campaign Manager
#2 Öppna ditt annonserings-konto, klicka på ”Skapa kampanj” och välj ”sponsrade InMail”
#3 Välj ”sponsrade InMail” och börja skapa ditt meddelande
#4 Välj din målgrupp utifrån 16 kriterier
#5 Sätt din budget och du är redo att köra igång
Fördjupa dig med filmklipp nedan eller fler artiklar längre ner.
Fördjupa dig med följande artiklar:
Annonsera på LinkedIn
Annonsera med filmklipp på LinkedIn
Nya funktioner i Campain Manager
Annonsera med LinkedIn Matched Audience
LinkedIn Conversion Tracking
Annonsera på Facebook
Annonsera på Instagram
Vad tror du, kommer du testa sponsrade InMail på LinkedIn?
Linda Björck <- följa mig gärna på LinkedIn
Social media manager
LinkedIn-expert
Välkommen att följa mig:
Trackbacks & Pingbacks
[…] mottagaren välja att klicka på någon av de knapparna som finns i meddelandet. Det gör att dina sponsrade InMails (Message ads) blir mer engagerande och mer interaktiva vilket kan bidra till att bidra till ett […]
[…] med sponsored content Annonsera med inMails Annonsera med dynamic […]
[…] Annonsera med sponsrade InMails […]
[…] Annonsera på LinkedIn med InMails Annonsera på LinkedIn LinkedIn conversion tracking […]
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!