LinkedIn lanserar rapport för engagemang i campaign manager
LinkedIn lanserar rapport för engagemang i campaign manager
LinkedIn har lanserat en rapport för engagemang i campaign manager som hjälper dig hålla ögonen på de största möjligheterna för ditt företag. Den här datan som du får tillgång till hjälper dig som marknadsförare att förstå om du når rätt målgrupp.
Vi har verktygen och möjligheterna att mäta nästan vad vi vill, men utmaningen kvarstår i att ta fram och förstå de mätvärdena (och målgrupperna) som verkligen betyder något.
Den här nya rapporten innehåller olika mätvärden som visar hur din målgrupp engagerar sig i ditt innehåll.
Mät engagemang och få bättre data med LinkedIn’s nya rapport
Att mäta engagemang kan vara en blandad kompott. Att skapa (och få) engagemang är viktigt. Om ingen engagerar sig i ditt innehåll, eller i dina annonser – varför ska du då skapa & publicera innehåll? Å andra sidan, om ditt innehåll får engagemang från rätt målgrupp kan det visa att ditt innehåll, budskap och dina annonser uppmuntrar till handling.
Engagemangsrapporten samlar in och presenterar data på ett sätt som är mest användbart och genomförbart för din strategi.
Relaterad artikel: 4 sätt att skapa innehåll som ger engagemang på LinkedIn
Följande mätvärde hittar du i företagets engagemangsrapport:
Totalt engagemang: Beräknas genom att ta summan av engagemang på annonser, organiskt engagemang och webbplatsbesök – dividerat med antalet medlemmar som riktas och jämförs mellan företag som marknadsförs till på LinkedIn.
Målinriktade medlemmar: Antal medlemmar som arbetar på företaget och har varit målgruppsinriktade på en kampanj.
Totalt engagemang på annons: Antal gilla, kommentarer, klick, delningar och videovisningar (räknas om medlemmar tittade på minst 25% av videon). Inkluderar betalda annonser och annonser som delas viralt.
Totalt organiskt engagemang: Totalt antal interaktioner från inlägg från din organisations LinkedIn-sida.
Totalt antal webbplatsbesök: Totalt antal gånger medlemmar besökte din webbsida kopplad till LinkedIn Insight Tag.
Relaterad artikel: Så lyckas du med annonsering på LinkedIn
Så här kan du använda engagemangsrapporten
Insikterna som samlats in i engagemangsrapporten, ”Company Engagement Report” ger dig som marknadsförare möjlighet att göra tre saker:
- vet
- fokusera
- förstå
VET om du når de människor som fattar och påverkar affärsbeslut.
FOKUS på företag som behöver få försäljning och marknadsföring.
FÖRSTÅ hur dina annonser och organiskt innehåll resonerar med dessa viktiga målgrupper.
Du kan till exempel välja ”visningar” för att se om dina annonser visas av de personer du vill ska se dem. Om inte, gör snabba justeringar av bud, budget eller målgruppsinriktning. Eller så kan du använda den holistiska metoden ”Engagemangsnivå” för att se vilka konton som kan förtjäna extra uppmärksamhet. Om du upptäcker skillnader mellan organiskt och betalt engagemang inom ett visst företag kan du överväga att testa kampanjprestanda, webbplatsdemografi eller innehållsförslag för att förbättra resultaten och maximera den riktade effekten av dina annonskostnader.
Det handlar om att hjälpa dig att definitivt få svar på den gamla frågan – fungerar det här? – och ta rätt steg i enlighet med. det. Om du upptäcker att ditt tillvägagångssätt driver ett stort engagemang för ett specifikt konto kan det vara dags att ta nästa steg genom att nå beslutsfattare via LinkedIn Messaging. Om inte, det finns gott om justeringar och saker som du kan tweaka & förbättra för att komma på rätt spår.
Relaterad artikel: Nya sätt att använda retargeting & annonsera på LinkedIn
Så här fungerar rapporten för engagemang
Med hjälp av rapporten kan du se hur människor som arbetar för målinriktade företag, engagerar sig med ditt varumärke på LinkedIn. Du kommer att kunna se mätvärden över engagemang samt vilka företag som kunde matchas med din uppladdade lista.
Rapporter finns tillgängliga för företagslistor i dina matchade målgrupper (Matched Audiences) om:
- Din lista matchade minst 300 LinkedIn-medlemmar.
- En av dina aktiva kampanjer under de senaste 90 dagarna har riktats mot medlemmar som arbetar för företag på listan.
- Din lista överstiger högst 50 000 företag.
- Din lista har statusen Klar, Uppdatering eller Arkiverad.
Du kommer åt din rapport i campaign manager genom att du klickar på ”Account Assets” och sedan väljer ”Matched Audiences”.
Rapporten kan du sortera i stigande eller fallande ordning genom att klicka på pilarna till höger om måttnamnet. Du kan även filtrera listan genom att använda sökfältet längst upp till vänster på sidan.
Fördjupa dig på LinkedIns hjälpsida.
Få kunskap, fokus och förståelse kring dina konton med högst värde
Rapporten för engagemang är LinkedIns senaste funktion som hjälper dig som marknadsförare att leverera rätt budskap till rätt personer vid rätt tidpunkt. Funktionen är gratis för alla användare i campaign manager, gå in och testa. Det här ger dig kraftfulla insikter som du kommer få stor användning för.
Den här artikeln är kuraterad från LinkedIn.
Linda Björck <- följ gärna mig på LinkedIn
LinkedIn-expert
Social media manager
Trackbacks & Pingbacks
[…] Relaterad artikel: LinkedIn har lanserat en rapport i campaign manager för engagemang […]
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!