Nyheter ger ökad synlighet för nyhetsbrev på LinkedIn
Nyheter ger ökad synlighet för nyhetsbrev på LinkedIn
Fler och fler väljer att skriva nyhetsbrev på LinkedIn. Det är ett bra sätt att bygga ditt varumärke och skapa trovärdighet. Nyligen rapporterade LinkedIn att nyhetsbrev har ökat 10X år över år. Du kan skriva nyhetsbrev antingen som person eller företag, vilket du gör beror på vem du är och vilka du vill nå. Själv skriver jag på min profil och anledningen är främst två, jag har 32.000 följare och bygger mitt personliga varumärke. Mitt nyhetsbrev, LinkedInspiration har passerat 10.000 prenumeranter.
Nyhetsbrev får nya funktioner – stärker synligheten – på och utanför LinkedIn
Ett bra sätt för att lära dig mer är att leta efter nyhetsbrev på LinkedIn. Läs igenom, titta på hur andra skriver och se vad du gillar. Kombinera sedan det du gillar med din tonalitet. Hitta det som gör ditt nyhetsbrev unikt samt skapa ett relevant och värdefullt nyhetsbrev som sticker ut.
Nyhetsbrev kan ge dig nya möjligheter att nå ut med ditt innehåll och de som har valt att prenumerera får en avisering varje gång du släpper ett nytt nyhetsbrev. LinkedIn förstärker nu synligheten, på och utanför plattformen. Allt för att fler ska hitta just ditt nyhetsbrev.
Fördjupa dig här: Gör så här med ditt nyhetsbrev på LinkedIn
Prenumerationsknapp för nyhetsbrev
En av nyheterna är att LinkedIn släpper en prenumerationsknapp och webbadress. Du kan dela länken i sociala medier, e-post eller på en webbplats vilket gör att direkt till LinkedIn för att prenumerera.
Det kommer göra det enklare att guida till sidan där folk klickar på prenumerera på nyhetsbrev.
Synligt i sökresultat på LinkedIn
Ytterligare en nyhet är att LinkedIn kommer att visa alla nyhetsbrev i sökresultaten under skaparens namn. Det ger ytterligare synlighet för ditt nyhetsbrev, vilket kommer att bidra till att öka både medvetenheten och prenumerationerna.
Lägg nyhetsbrev under sektionen utvalt
Du kan även lägga till ditt nyhetsbrev under ”utvaldt/featured”på din LinkedIn-profil. Den funktionen har funnits ett tag men har nu gjorts enklare.
SEO-optimera ditt nyhetsbrev
Att sökordsoptimera dina nyhetsbrev är viktigt då det förbättrar synligheten på Google. Alla nyhetsbrev och artiklar indexeras av Google och nu med möjlighet att anpassa SEO-titeln och beskrivningen ökar synligheten ytterligare. Under inställningar kan du kontrollera hur dina artiklar visas på sökmotorer, vilket gör det lättare för andra att hitta ditt nyhetsbrev.
Nyhetsbrev blir synligt på profilen
Från och med den 11 februari 2023 kommer du att kunna se vilka nyhetsbrev andra prenumererar på och finner värde i, på samma sätt som du kan se dina gemensamma intressen, sidor och grupper. Det innebär att det blir enklare att hitta läsvärda nyhetsbrev, direkt på profilerna.
Schemalägg nyhetsbrev och artiklar
Det bästa kommer till sist, LinkedIn berättar att du snart kommer kunna schemalägga nyhetsbrev. Det kommer hjälpa dig att följa din innehållsplan och få en kontinuitet.
Sammanfattning nyheter med nyhetsbrev på LinkedIn
Precis som med allt innehåll du skapar bör du ha fokus på din målgrupp och ge värde till läsaren. Hitta din publiceringstakt, tonalitet och anpassa innehållet för att öka antal konverteringar. Med dessa nyheter och att nyhetsbrev växer snabbt kan det vara värt att satsa på.
Artikeln är kuraterad från LinkedIn.
När du är redo finns det två sätt jag kan hjälpa dig
Hur många tips och verktyg du än använder behöver du ha grunderna på plats först. Strategi, mål och plan samt förståelse för hur LinkedIn fungerar.
Under de senaste 10 åren har jag hjälpt många företag att ta sig till en högre nivå på LinkedIn.
Om du fortfarande letar efter sätt för att komma till nästa nivå med marknadsföringen kan jag hjälpa dig på två sätt.
1) Utbildning, internt hos er eller boka dig på en av mina öppna utbildningar.
→ Skapa och planera innehåll effektivt till LinkedIn
→ Kontakta mig om du vill boka en intern utbildning
2) Anlita mig för individuell strategisk rådgivning.
Du och jag arbetar praktiskt och effektivt vilket snabbt tar dig vidare till nästa nivå.
Det här är för dig som är genuint intresserad av att ta LinkedIn till nästa nivå. Det här är främst för beslutsfattare, Vd/chefer, marknad/kommunikation eller om du är en entreprenör som verkligen har bestämt dig för att satsa på LinkedIn.
→ Uppdraget är minst 4 (2×2) timmar men för bästa resultat rekommenderar jag 10 timmar.
OBS! Dessa uppdrag är helt skräddarsydda och tas i mån av tid.
→ Kontakta mig för ett kort samtal.
Linda Björck <- följ gärna mig på LinkedIn
LinkedIn-expert
Social media manager
Välkommen att följa mig:
LinkedIn
Youtube
Spotify
Facebook
Instagram
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!