LinkedIn uppdaterar vyn för administratörer på företagssidor

LinkedIn uppdaterar företagssidor – ny vy för dig som är administratör

Nyligen började LinkedIn rulla ut en helt ny vy för dig som är administratör för en företagssida. Den nya designen på din företagssida ger en förbättrad navigeringsupplevelse. Enligt LinkedIn är ändringarna avsedda för att hjälpa dig enklare bygga och engagera din målgrupp.

LinkedIn uppdaterar företagssidor - ny vy för dig som är administratör

Den nya vyn för företagssidor på LinkedIn förenklar

Istället för som tidigare ha flera ställen för att administrera och hantera företagssidan är nu allt samlat i en enda meny ute till vänster. Dock är det som vanligt när det gäller LinkedIn, den nya vyn rullas gradvis ut men kommer att göras tillgänglig för alla sidor.

En plats att hantera allt för din företagssida på LinkedIn

Den uppdaterade vyn ger dig tre fördelar:

  • Navigera: Hantera ditt arbetsflöde med ett dedikerat navigeringsfält till vänster
  • Skapa: Engagera din målgrupp med ett nav för att skapa allting på ett ställe
  • Inställningar: Hantera dina sidinställningar sömlöst på ett ställe

ny meny företagssidor LinkedIn

Använd knappen skapa

Ute till vänster finns en knapp, ”skapa”, den kan du använda för att skapa:

  • inlägg
  • evenemang
  • jobb
  • nyhetsbrev

Och för att:

  • boosta inlägg
  • hantera produktsidor
  • hantera tjänstesidor
  • presentationssidor

företagssida LinkedIn

Skicka meddelande till företagssidor

I april fick jag möjlighet att betatesta meddelande till företagssidor. Därefter samlade LinkedIn in feedback och har nu börjat rulla ut funktionen till alla företagssidor. Även inboxen hamnar i den nya menyn ute till vänster. Det här är en efterlängtad funktion och fungerar bra tycker jag!

Relaterad artikel: Senaste nyheterna från LinkedIn Q2 2023

LinkedIn närmar sig en miljard användare och ändrade nyligen algoritmerna och släppte även ett nytt, spännande annonseringsformat, LinkedIn thought leader ads. Dessutom integreras AI på flera sätt, bl.a för att skapa innehåll.

Läs mer på LinkedIn’s FAQ-sida


När du är redo finns det två sätt jag kan hjälpa dig

Hur många tips och verktyg du än använder behöver du ha grunderna på plats först. Strategi, mål och plan samt förståelse för hur LinkedIn fungerar.

Under de senaste 10 åren har jag hjälpt många företag och personer att ta sig till en högre nivå på LinkedIn.

Om du fortfarande letar efter sätt för att komma till nästa nivå med marknadsföringen kan jag hjälpa dig på två sätt.

1) Utbildning, internt hos er eller boka dig på en av mina öppna utbildningar.

→ Marknadsföring på LinkedIn

→ Skapa och planera innehåll effektivt till LinkedIn

→ Kontakta mig om du vill boka en intern utbildning

2)  Anlita mig för individuell strategisk rådgivning.

Du och jag arbetar praktiskt och effektivt vilket snabbt tar dig vidare till nästa nivå.
Det här är för dig som är genuint intresserad av att ta LinkedIn till nästa nivå. Den här är främst för beslutsfattare, Vd/chefer, marknad/kommunikation eller om du är en entreprenör som verkligen har bestämt dig för att satsa på LinkedIn.

→ Uppdraget är minst 4 (2×2) timmar men för bästa resultat rekommenderar jag 10 timmar.
OBS! Dessa uppdrag är helt skräddarsydda och tas i mån av tid.

→ Kontakta mig för ett kort samtal.



Linda Björck <- följ gärna mig på LinkedInLinda Björck

LinkedIn-expert
Social media manager

SmartBizz AB

Välkommen att följa mig:

LinkedIn
Youtube
Spotify
Facebook
Instagram

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *