LinkedIn integrerar Elevate med företagssidor
LinkedIn integrerar Elevate med företagssidor
LinkedIn har aviserat att de ska integrera sin tjänst för employee advocacy, Elevate, med företagssidor. Elevate är en betaltjänst som företag har använt för att bättre kunna arbeta med employee advocacy.
Med hjälp av Elevate har företag och organisationer enklare kunnat interagera med de människor som är viktigast för verksamheten, deras anställda. Under de senaste fyra åren har hundratals företag använt Elevate för att hjälpa sina anställda att vara förespråkare för varumärket. Samtidigt har över 50 miljoner organisationer arbetat för att bygga upp sin LinkedIn-sida så att de kan engagera sig med sina viktigaste målgrupper.
Elevate gör det möjligt för företag att sammanställa innehåll för sina teammedlemmar som de enkelt kan dela. Det ger även mätvärden om resultatet. Elevate har ökat i användning under de senaste åren av en rad toppföretag som använder sig av employee advocacy för att maximera processen för sina anställda.
Relaterad artikel: Bygg varumärket med hjälp av medarbetarna – employee advocacy
LinkedIn Elevate är även integrerat med Sales Navigator
Förra augusti integrerade LinkedIn Elevate i Sales Navigator. Det gör det möjligt för de som använder Sales Navigator att få aviseringar från Elevate, direkt i sin panel och där de kan agera direkt.
Det har uppenbarligen resulterat i fler användare eftersom LinkedIn nu utökar samma funktion till sina egna företagssidor. Med den här sammanslagningen kan det ge ett stort uppsving för organisationer som vill använda sina anställda och deras utökade nätverk för att bredda sin närvaro.
Enligt LinkedIn hjälper denna kombination företag att bättre engagera sina anställda och bygga starkare varumärke. Faktum är att när en administratör publicerar ett inlägg på sin företagssida kommer 30% av engagemanget från deras anställda. Dessa är 14x mer benägna att dela det innehållet jämfört med andra innehållstyper.
Den sista delen är viktig – för närvarande är Elevate ett betalverktyg där priset baseras på antalet medarbetare som behöver tillgång till plattformen. Nu kommer LinkedIn att ta bort dessa nivåer för prenumeranter, vilket kommer att göra det lättare att nå fler av dina anställda med företagets inlägg, samtidigt som det sannolikt leder till fler delningar och ett ökat engagemang.
Relaterad artikel: Nyheter för LinkedIn företagssida januari 2020
Avisera dina medarbetare via företagssidan på LinkedIn
I oktober släppte LinkedIn en funktion där du som är administratör för en företagssida kan avisera dina medarbetare. Den här funktionen håller fortfarande på att rullas ut och är logisk början på sammanslagningen av Elevate och företagssidor.
Relaterad artikel: LinkedIn översätter inlägg till fler språk
Sammanfattning LinkedIn Elevate och företagssidor
Det här är en intressant utveckling från LinkedIn och är en viktig uppdatering för företagssidor som fortsätter framåt. Det kommer att innebära att det blir ännu lättare att få engagemang på företagssidan, från dina medarbetare.
Det innebär att LinkedIn hjälper företag som har företagssidor, att bygga starkare varumärke och relationer med både sina anställda, kunder och följare. Det blir också effektivare att arbeta med företagssidor.
Funktionen kommer vara tillgänglig först i december 2020 men det bästa av allt är att grundläggande funktioner kommer vara gratis. Efter det kommer inte Elevate att vara tillgänglig som en egen app.
Jag ser en stor fördel med den här integrationen och för medel och stora företag kommer det här att underlätta i deras arbete med employee advocacy.
Linda Björck <- följ gärna mig på LinkedIn
LinkedIn-expert
Social media manager
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!