10 tips på hur du skapar en företagssida på LinkedIn som lockar besökare
10 tips på hur du skapar en företagssida på LinkedIn som lockar besökare
Vad är nyckeln till att skapa en högtflygande företagssida på LinkedIn? En sida som fångar människors uppmärksamhet som en ”Superhero” flygandes över höghusen.
LinkedIn har passerat 500 miljoner användare och enbart i Sverige finns det numera 3 miljoner användare! Som du vet har LinkedIn fokus på en professionell publik och det är nästan ett måste som företag att vara representerade där. Det är svårt att utveckla en bra närvaro och LinkedIn är varken som Facebook eller Twitter. Du vinner inget genom att dela det mest underhållande eller komiska inlägget, eller bästa bilden.
Hur maximerar du dina insatser på LinkedIn?
Vad ska du dela med dig av på företagssidan?
Hur kan du göra din företagssida på LinkedIn mer attraktiv och intressant för dina potentiella kunder och personal?
Jo genom att dela inlägg som skapar stort engagemang och som inspirerar människor.
LinkedIn har tagit fram en ny guide med tips som tar din sida till nya höjder.
Vilken typ av inlägg du ska dela med dig av och hur du går från en tråkig Clark Kent till Superman?!
Du kan hitta guiden som en Slideshare eller titta på nedan infograf som är skapad av Social Media Today.
De 10 tipsen är:
- Bygg upp din trovärdighet genom att visa dina anställda och ge följarna en ”inside look” till företagets kultur.
- Dela engagerande och relevanta bilder med ditt varumärke som belyser ett citat inom ditt område.
- Prata samma språk som din publik och målgruppsanpassa dina inlägg med språk och geografi.
- Dela inlägg från 3:e part som hjälper din publik & dina läsare.
- Fäst det mest värdefulla inlägget överst på din LinkedIn-sida.
- Inkludera en tydlig CTA.
- Ställ en genomtänkt fråga för att engagera din publik.
- Gör testinlägg för att bättre förstå din publik.
- Skapa en innehållskalender (editorial calendar) men agera och reagera på ”timeley events”
- Skapa kampanjer av dina bästa inlägg.
Relaterade artiklar:
Varför företaget ska ha en företagssida på LinkedIn.
Allt du behöver veta om ”nya” LinkedIn företagssidor.
How Top Companies Rock Their LinkedIn Company Page
Här kan du ladda ner LinkedIn´s ”play book”, där finner du fler tips för din företagssida.
Linda Björck <<– Connecta gärna med mig på LinkedIn
Social media manager
LinkedIn-expert
Följ mig för fler bra tips om sociala medier:
LinkedIn
Twitter
Facebook
Instagram
Trackbacks & Pingbacks
[…] till att skapa en intressant sida som lockar besökare och att du använder allt utrymme du får använda. I utrymmet “om oss” har du 2000 […]
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!