Så drar du tillbaka en inbjudan till att följa företagssidan på LinkedIn
Så drar du tillbaka en inbjudan till att följa företagssidan på LinkedIn
På LinkedIn kan du sedan 2019 bjuda in personer att följa ditt företag på LinkedIn. Som företag har du numera 250 inbjudningar som du kan skicka till dina kontakter på LinkedIn. Det är det totala antalet vilket innebär att även om ni är fler administratörer är det fortfarande 250 som gäller, per månad.
Det är alltså du som person som bjuder in dina kontakter, därför är det en bra idé att ha flera administratörer. Då kan ni hjälpas åt att skicka inbjudningar för att börja följa företagssidan. Och gör det till en vana att bjuda in personer varje månad.
Så drar du tillbaka en skickad inbjudan till att följa företagssidan på LinkedIn
Dina skickade inbjudningar hamnar på din profil. Det innebär att både dina skickade kontaktförfrågningar och inbjudningar till att följa företagssidan hamnar där och inte på företagssidan. Är du admin för flera sidor hamnar alla skickade på din profil, i datumordning.
Du kan använda den här länken som tar dig direkt till sidan för dina skickade inbjudningar. Här kan du dra tillbaka och se vilka som inte har accepterat din inbjudan. Tyvärr måste du göra det manuellt och en åt gången.
Relaterad artikel: 18 nyheter som LinkedIn har släppt (juni 2022)
Så skickar du en inbjudan som administratör till att följa företagssidan på LinkedIn
- Gå in på företagssidan.
- Klicka på ”admin tools” och välj ”bjud in kontakter”.
- Gör något av följande:
- Välj kontakter från listan.
- Sök efter kontakter genom att söka i namnrutan.
- Välj filter för att hitta rätt område.
- Klicka på ”bjud in kontakter”. Dina kontakter kommer få en avisering att du bjuder in dem till att följa din företagssida på LinkedIn.
Nyhet – bjud in dina kontakter att följa en sida – utan att var administratör
Du kan bjuda in dina förstahandskontakter till att följa vilken LinkedIn-sida som helst. Dock har du endast 30 inbjudningar per månad. Det här är en ny och riktigt smart funktion vilket innebär att flera personer på ditt företag kan hjälpa till att bjuda in personer. Jag rekommenderar att göra detta och då kan dina medarbetare bjuda in sina kontakter. Och förhoppningsvis har de redan kontakt med målgruppen. Det kan vara säljare, chefer eller andra medarbetare på ditt företag som har ett bra och relevant nätverk på LinkedIn.
Relaterad artikel: 6 verktyg för att mäta hur det går på LinkedIn
Skickar du inbjudningar men få börjar följa din företagssida?
LinkedIn rekommenderar att du endast skickar inbjudningar till personer som du tror är intresserade av att ta del av det innehåll som du publicerar.
För att öka antal personer som tackar ja kan du göra följande:
- Interagera med deras inlägg före du skickar en inbjudan.
- Skapa kontakt med dem.
- Skicka ett meddelande och berätta varför du bjuder in dem. Innan du bjuder in!
- Använd sökfiltret för att välja ”rätt” personer.
- Bjud in de som interagerar med företagets, eller dina inlägg.
Trött på att få inbjudningar?
Det kan du lätt åtgärda. Du kan ändra detta bland dina inställningar på LinkedIn. Här finner du en mängd inställningar så avsätt lite tid för att gå igenom dessa. Kanske du ser något mer som du vill stänga av?
Linda Björck <- följ gärna mig på LinkedIn
LinkedIn-expert
Social media manager
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!