Lästips om sociala medier
Lästips om sociala medier
Jag har bestämt mig för att vara ledig över påsken. Med det menar jag ledig, avkopplad och nerkopplad, utan närvaro i sociala medier. Det här borde jag göra oftare då jag alltid kommer på nya idéer när jag stänger ner.
Men, bara för att jag är ledig så kanske du vill passa på att läsa några extra inlägg och fundera på hur du kan använda sociala medier på bästa sätt. Detta inlägg är annorlunda än hur de brukar se ut. Här har jag samlat godbitar och mina mest lästa inlägg, allt för att du ska få lite extra gott läsgodis i påskägget. Allt behöver ju inte var godis med socker, eller hur?!
Inlägget där jag berättar Hur du annonserar på LinkedIn har på kort tid blivit väldigt populärt. Krångligt? Ja, lite. Fundera i första hand på om LinkedIn är rätt kanal för dig att annonsera på eller du kan nå ut på annat sätt?
Misstag gör vi alla, artikeln som berättar om 9 misstag du gör på LinkedIn har läst, delats och kommenteras väldigt mycket. Faktiskt hela 766 delningar/kommentarer på LinkedIn!
Sociala medier
De flesta vill ha fler kunder, ett omtyckt inlägg är det som beskriver Hur du kan utveckla kundämnen via sociala medier.
Med hjälp av personalen eller externa ambassadörer kan du skapa större engagemang i sociala medier. Har du ingen personal så använd dig av externa ambassadörer.
Att använda sig av bra verktyg är a och o. Här tipsar jag om 10 gratis verktyg som hjälper dig att hantera sociala medier. Det här inlägget är lite drygt ett år gammalt men väldigt populärt. Kanske har det kommit något nytt verktyg? Har du något bra tips?
Senaste nytt i sociala medier:
Instagram har aviserat att de kommer att ändra på hur du ser flödet. Från realtid till att visa de populäraste inäggen först. Instagram ändrar flödet. Det intressanta är hur vi Instagrammare reagerar på det? Kommer vi att avfölja vissa personer/konton för att vi missar våra vänners inlägg eller bli spammade? Eller är det helt enkelt så att vi ändå inte klarar av att ta in all information från alla som vi följer?
Instagram har nu backat om denna uppdatering och skriver på Twitter:
Facebook testar två nya funktioner för annonsering som ska göra det lättare att mäta. Facebooks nya mätfunktioner.
LinkedIn gör det lättare att nå rätt folk med annonser. Ny funktion på LinkedIn gör det möjligt att rikta annonser till en särskild grupp medarbetare på ett specifikt företag.
Linda Björck <<– Connecta gärna med mig på LinkedIn
Social media manager
LinkedIn-expert
Välkommen att följa mig:
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!