Problem med LinkedIn – Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter
Problem med LinkedIn? Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter
Varje vecka blir jag kontaktad av någon som behöver hjälp med LinkedIn. Och då menar jag hjälp med problem som har uppstått med ditt konto, din profil eller företagssida. LinkedIn har passerat 1 miljard användare och släpper ofta nya funktioner, då blir det både buggar och problem.
Om du har problem med din LinkedIn-profil eller företagssida, till exempel:
- svårt att logga in
- glömt lösenord
- säkerhetsfrågor
- tekniska frågor
- saknar åtkomst till e-postadress
eller om du behöver hjälp med något annat kan du kontakta LinkedIns hjälpcenter. De kan assistera med tekniska frågor och erbjuda support och hjälp för att lösa ditt problem samt säkerställa en smidig upplevelse på LinkedIn.
Jag förstår att det är frustrerande när det inte fungerar men det är enkelt att kontakta LinkedIn’s hjälpcenter. När du har kontaktat dem så brukar du få svar inom 24 timmar.
Längst ner i artikeln finns direktlänkar till supporten kopplat till vad du behöver hjälp med!
Så här går du tillväga för att kontakta LinkedIn hjälp:
Du loggar in på LinkedIn, och trycker på ”me/du” uppe till höger i menyn och sedan på ”help/hjälp”. Du kan också komma åt LinkedIns hjälp genom att klicka här.
Du kommer till en ny sida som ser ut så här:
Skriv i sökrutan
Du kan välja att klicka på något av de förslagen du får eller så skriver du i sökrutan för att hitta det du söker efter.
Exempelvis: Jag söker på ”company page” och får en mängd förslag på artiklar som kan vara till hjälp. Här kan du alltid börja med att läsa, men om du har ett problem eller en bugg så skapa ett supportärende hos LinkedIn.
Skapa supportärende på LinkedIn
Antingen kan du gå direkt från hjälpsidan och scrolla allra längst ner på sidan eller så kan du använda någon av direktlänkarna här nedanför.
När du klickat på ”contact us/kontakta oss” så får du två val. Har du tur så är deras chat igång, annars skapar du ett supportärende.
Beskriv ditt problem
När du klickat på skapa supportärende får du några val. Klicka i det som stämmer överens och därefter får du förslag på artiklar som kan hjälpa dig. Om du inte hittar svaret på ditt problem behöver du klicka dig vidare för att skapa ett supportärende. Klickar du på ”other/annat” kommer du direkt till formuläret.
Tänk på att du beskriver ditt problemet tydligt och med så mycket information som möjligt. Och bifoga gärna en skärmdump om det kan hjälpa supporten att lösa ditt problem. Därefter klickar du på ”submit/skicka”
Efter du har fyllt i formuläret får du ett mail från supporten som bekräftar att de har tagit emot ditt ärende. De gånger jag har varit i kontakt med dem har jag oftast fått svar inom 24 timmar.
Direktlänkar till LinkedIn’s hjälp
- LinkedIn support, skapa support ärende
- Hjälp med företagssidor
- LinkedIn support, evenemang och livesändning
- Genvägar & hjälp för LinkedIn sales navigator
- Kontakta support, LinkedIn Recruiter
- Support för LinkedIn annonsering
- Rapportera fejkprofil
- Formulär för trakasserier och säkerhetsproblem
- Rapportera felaktig information på en annan persons profil
- Problem med ditt konto
- Hjälp när du blivit utestängd från din profil
- Återställ ditt lösenord på LinkedIn
- Ingen åtkomst till din e-postadress
Sammanfattning problem och hjälp med LinkedIn
När du stöter på problem eller har frågor relaterade till ditt LinkedIn-konto är det en bra idé att kontakta Linkedin’s hjälpcenter. De kan bistå med support och vägledning angående tekniska problem, kontoåtkomst, integritetsfrågor och andra frågor relaterade till plattformen. Hjälpcentret erbjuder resurser och information för att lösa problem och optimera din användarupplevelse på LinkedIn.
Relaterade artiklar:
Så här verifierar du din LinkedIn-profil
Sätt igång 2FA på ditt LinkedIn-konto
GUIDE: Evenemang och livesändning på LinkedIn
Linda Björck <- följ gärna mig på LinkedIn
LinkedIn-expert
Social media manager
Hej
Hjälp mig att få bort min annons/profil.
Är pensionär sedan 2014 och min info bör därför tas bort. Jag kan ej logga in eftersom min e-postadress Tommy.andersson@infotorg.se är borttagen och kan därmed ej helller byta lösenord m m. Min nya se nedan.
Ring annars 0708 738539
/vänligen återkoppla – mvh Tommy Andersson
Ä pensionär sedan 2014 och min info bör därför tas bort. Jag kan ej logga in eftersom min e-postadress Tommy.andersson@infotorg.se är borttagen och kan därmed ej helller byta lösenord m m. Min nya se nedan.
Ring annars 0708 738539
/vänligen återkoppla – mvh Tommy Andersson
Hej Tommy,
Du måste ta kontakt direkt med LinkedIn så hjälper de dig. Du måste verifiera att du är du och det gör du på följande sätt. Tyvärr bara engelsk text)
If you haven’t been able to recover your password or don’t have access to an email address associated with your account, we can help by verifying your identity.
To do this, we use a technology that processes encrypted scans of your government-issued ID so that we can help get you back into your account as quickly and securely as possible.
We’ll only use the ID information you provide to verify who you are, and we’ll only hold onto it for a short period of time while your account issues are being resolved. Generally, scans and any associated personal information are permanently deleted within 14 days.
To get started, you’ll need:
A smartphone or computer with a webcam.
Your driver license, state-issued ID card, or passport.
An email address where we can reach you.
Access to a desktop computer.
Please follow the steps below on desktop:
Once you begin the identity verification process, you’ll be asked to take a photo of your ID with your smartphone or webcam.
Enter the email address associated with your account so that we can locate your account, and follow the onscreen instructions.
On the following page, click I don’t have access to my email address. First, we’ll ask you for a new email address. Next, we’ll ask you to provide a valid passport or government ID.
After you’re finished, we’ll process your information and be in contact to assist you further.
Follow this link to verify your identity.
https://www.linkedin.com/uas/request-password-reset
Hej, Jag verkar ha två sidor och vill bara ha en.
Den ena är ifylld och den andra är premium.
Kan man ta bort den som är tom eller flytta ihop dem?
//Susanne
Hej Linda !
Vill ha lite hjälp med att skriva ut ett kvitto från Linkedin. Tyvärr går det ej att söka tidigare kvitton viss 366 dagar har passerat från dagens datum. Det är också frustrerande att inte finna något kontakt nummer till dem. sedan står det att man ska kontakta på engelska , har du några tips på hur jag kan gå tillväga. har datum och tid på betalningen från min bank.
tacksam för all hjälp , vilsen naprapat
Hej Carlos,
Du kan söka information på en period på max 366 dagar. Om du ändrar intervallet, dvs båda datumen och söker per år så får du upp gamla kvitto.
Här hittar du all info om kvitt för annonsering och för premium-funktioner.
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/6519/visa-och-skriva-ut-kvitton?lang=sv
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/71153
Hoppas det här hjälper dig!
//Linda
Hej,
Hjälp mig att ta bort mig på Likendis sidan jag har aldrig skaffat en profil på Likedin men om man googlar på mitt namn det Kommer upp en profil med fullständiga namn o mitt arbetsplats.
Den här gillar jag inte.
Hej
LinkedIn startar inte konto utan kanske du har råkat göra det själv en gång?
Här kan du kontakta LinkedIn, https://www.linkedin.com/help/linkedin/solve/contact och här är hur du stänger ditt konto, https://www.linkedin.com/help/linkedin/suggested/10508/stanga-ett-konto-pa-linkedin?lang=sv
Hoppas det löser sig,
vänligen
Linda
Hej,
Jag brukar söka och titta på öppna registrerade Linkedinmedlemmar och det fungerade fram till igår 2.8 och nu kan jag inte
titta längre. Gäller det bara mig eller kan ingen söka och titta på öppna registrerade Linkedinmedlemmar.
Är inte LINKEDIN öppet för alla?!
Tacksam för svar
Hej Camilla,
Du kan söka och titta på i princip de flesta som finns på LinkedIn.
Antingen är det en bugg eller så har du gjort för många sök och bir då tillfälligt spärrad men då ska du få en varning först.
Du kan kontakta LinkedIn om problemet kvarstår.
//Linda
Hej har en borttagen konto men som syns på Google sidan hur länge sparas den där för jag vill inte att det ska vara synligt
Hej Maria
Den är synlig ”ett tag” på Google etc efter du har stängt ditt konto . Du kan läsa mer om det här: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/54
Jag har haft en premium prenumeration och sa upp den i rätt tid men ändå blivit debiterad 795 sek. Makalöst svårt att komma i kontakt med ett så stort bolag som jobbar med produkter för relationer. Vad gör??
Hej Thomas,
Du kan kontakta LinkedIn via deras hjälpcenter. På den här sidan kan du läsa mer om hur du avslutar premium och längst ner står det ”kontakta”
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/6479/avsluta-en-linkedin-premium-prenumeration?lang=sv
Varför får jag helt plötsligt massor av Mail från linkedin med innehållet som att någon har tittat på din profil x antal gånger. Klickar jag på unskribe (ta bort mig från e-listan) dyker det upp tävlingar av olika slag. Jag har aldrig skapat ett konto på linkedin och e-posten är inte min privata utan till en bokningssida till en Hundhall. Info@kilaforshundhall.se. Detta började för någon vecka sedan och det kommer flera Mail per dag. Kan heller inte logga in och ändra några inställningar då vi inte har något konto.
Hej Karin,
Det låter som spam, dvs inget som LinkedIn har skickat ut utan någon som uppger sig för att vara LinkedIn.
När du har klickat på någon länk så kan det hända som har hänt, dvs att du får mängder med mail från olika sidor & konstiga företag.
Så det har till 99% inget att göra med LinkedIn.
Hej!
Kan ni makulera Niklas Åhlander Innesäljare Onninen tack ? (dubblett)
Jag slutade på Onninen för 6 år sedan ca och kommer inte in på den mail adressen längre och kan göra det själv
Ok?
Mvh
Niklas Åhlander, Teknisk säljare på Wapro AB sedan två dagar sedan
Hej Niklas,
Du måste ta kontakt med LinkedIn, du kan läsa här hur du går tillväga.
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/6451/saknar-tillgang-till-e-postadress?lang=sv
Hej!
Min dotter har haft haft problem att identifiera sin identitet på LinkedIn och har försökt flera gånger utan att ha fått någon återkoppling. Hon har gjort precis som de har bett henne om och verifierat sig med persona men inte fått svar. Hur ska hon göra nu, hon har försökt under flera månader att få kontakt. Hon behöver verkligen hjälp för att få praktik på hennes utbildning. Hon har ett befintligt konto sen 2018 men kan alltså inte logga in sig på LinkedIn för att få hjälp den vägen.
Hej Kerstin,
Vad konstigt att de inte löser detta när hon har verifierat sig.
Det finns olika sätt och hur du löser detta beror på om hon kommer åt e-postadressen som hon använde för att skapa sitt konto. På den här artikeln så finns en länk för åtkomst.
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a1377116
Och i den här artikeln finns ett formulär som hon kan fylla i: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a1617196
Det sista alternativet är att skapa en ny profil och sedan slå ihop dessa profilerna.
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a1340197?
Lycka till.
/Linda
Tack för snabbt svar! Jag ber henne kolla det på en gång 🙂