Problem med LinkedIn – Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter

Problem med LinkedIn? Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter

Varje vecka blir jag kontaktad av någon som behöver hjälp med LinkedIn. Och då menar jag hjälp med problem som har uppstått med ditt konto, din profil eller företagssida. LinkedIn har passerat 1 miljard användare och släpper ofta nya funktioner, då blir det både buggar och problem.

Hjälp med LinkedIn

Om du har problem med din LinkedIn-profil eller företagssida, till exempel:

  • svårt att logga in
  • glömt lösenord
  • säkerhetsfrågor
  • tekniska frågor
  • saknar åtkomst till e-postadress

eller om du behöver hjälp med något annat kan du kontakta LinkedIns hjälpcenter. De kan assistera med tekniska frågor och erbjuda support och hjälp för att lösa ditt problem samt säkerställa en smidig upplevelse på LinkedIn.

Jag förstår att det är frustrerande när det inte fungerar men det är enkelt att kontakta LinkedIn’s hjälpcenter. När du har kontaktat dem så brukar du få svar inom 24 timmar.

Längst ner i artikeln finns direktlänkar till supporten kopplat till vad du behöver hjälp med!

Så här går du tillväga för att kontakta LinkedIn hjälp:

Du loggar in på LinkedIn, och trycker på ”me/du” uppe till höger i menyn och sedan på ”help/hjälp”. Du kan också komma åt LinkedIns hjälp genom att klicka här.

problem med LinkedIn

Du kommer till en ny sida som ser ut så här:

Hjälp med LinkedIn

Skriv i sökrutan

Du kan välja att klicka på något av de förslagen du får eller så skriver du i sökrutan för att hitta det du söker efter.
Exempelvis: Jag söker på ”company page” och får en mängd förslag på artiklar som kan vara till hjälp. Här kan du alltid börja med att läsa, men om du har ett problem eller en bugg så skapa ett supportärende hos LinkedIn.

Linkedin _marknadsföring_utbildning

Skapa supportärende på LinkedIn

Antingen kan du gå direkt från hjälpsidan och scrolla allra längst ner på sidan eller så kan du använda någon av direktlänkarna här nedanför. LinkedIn kontakta hjälp

När du klickat på ”contact us/kontakta oss” så får du två val. Har du tur så är deras chat igång, annars skapar du ett supportärende.

skapa supportärende LinkedIn

Beskriv ditt problem

När du klickat på skapa supportärende får du några val. Klicka i det som stämmer överens och därefter får du förslag på artiklar som kan hjälpa dig. Om du inte hittar svaret på ditt problem behöver du klicka dig vidare för att skapa ett supportärende. Klickar du på ”other/annat” kommer du direkt till formuläret.

LinkedIn hjälpcenter

Tänk på att du beskriver ditt problemet tydligt och med så mycket information som möjligt. Och bifoga gärna en skärmdump om det kan hjälpa supporten att lösa ditt problem. Därefter klickar du på ”submit/skicka”

 

Problem med LinkedIn kontaktformulärEfter du har fyllt i formuläret får du ett mail från supporten som bekräftar att de har tagit emot ditt ärende. De gånger jag har varit i kontakt med dem har jag oftast fått svar inom 24 timmar.

Direktlänkar till LinkedIn’s hjälp

Sammanfattning problem och hjälp med LinkedIn

När du stöter på problem eller har frågor relaterade till ditt LinkedIn-konto är det en bra idé att kontakta Linkedin’s hjälpcenter. De kan bistå med support och vägledning angående tekniska problem, kontoåtkomst, integritetsfrågor och andra frågor relaterade till plattformen. Hjälpcentret erbjuder resurser och information för att lösa problem och optimera din användarupplevelse på LinkedIn.

Relaterade artiklar:

Så här verifierar du din LinkedIn-profil

Sätt igång 2FA på ditt LinkedIn-konto

GUIDE: Evenemang och livesändning på LinkedIn


Linda Björck <- följ gärna mig på LinkedInLinda Björck

LinkedIn-expert
Social media manager

SmartBizz AB

Välkommen att följa mig:

LinkedIn
Youtube
Spotify
Facebook
Instagram

18 Kommentarer
  1. Tommy Andersson
    Tommy Andersson says:

    Hej
    Hjälp mig att få bort min annons/profil.
    Är pensionär sedan 2014 och min info bör därför tas bort. Jag kan ej logga in eftersom min e-postadress Tommy.andersson@infotorg.se är borttagen och kan därmed ej helller byta lösenord m m. Min nya se nedan.
    Ring annars 0708 738539
    /vänligen återkoppla – mvh Tommy Andersson

    Svara
    • Tommy Andersson
      Tommy Andersson says:

      Ä pensionär sedan 2014 och min info bör därför tas bort. Jag kan ej logga in eftersom min e-postadress Tommy.andersson@infotorg.se är borttagen och kan därmed ej helller byta lösenord m m. Min nya se nedan.
      Ring annars 0708 738539
      /vänligen återkoppla – mvh Tommy Andersson

      Svara
    • Linda Björck
      Linda Björck says:

      Hej Tommy,
      Du måste ta kontakt direkt med LinkedIn så hjälper de dig. Du måste verifiera att du är du och det gör du på följande sätt. Tyvärr bara engelsk text)
      If you haven’t been able to recover your password or don’t have access to an email address associated with your account, we can help by verifying your identity.
      To do this, we use a technology that processes encrypted scans of your government-issued ID so that we can help get you back into your account as quickly and securely as possible.
      We’ll only use the ID information you provide to verify who you are, and we’ll only hold onto it for a short period of time while your account issues are being resolved. Generally, scans and any associated personal information are permanently deleted within 14 days.

      To get started, you’ll need:
      A smartphone or computer with a webcam.
      Your driver license, state-issued ID card, or passport.
      An email address where we can reach you.
      Access to a desktop computer.
      Please follow the steps below on desktop:
      Once you begin the identity verification process, you’ll be asked to take a photo of your ID with your smartphone or webcam.
      Enter the email address associated with your account so that we can locate your account, and follow the onscreen instructions.
      On the following page, click I don’t have access to my email address. First, we’ll ask you for a new email address. Next, we’ll ask you to provide a valid passport or government ID.

      After you’re finished, we’ll process your information and be in contact to assist you further.
      Follow this link to verify your identity.
      https://www.linkedin.com/uas/request-password-reset

      Svara
  2. susanne lindhe
    susanne lindhe says:

    Hej, Jag verkar ha två sidor och vill bara ha en.
    Den ena är ifylld och den andra är premium.
    Kan man ta bort den som är tom eller flytta ihop dem?
    //Susanne

    Svara
  3. Carlos
    Carlos says:

    Hej Linda !

    Vill ha lite hjälp med att skriva ut ett kvitto från Linkedin. Tyvärr går det ej att söka tidigare kvitton viss 366 dagar har passerat från dagens datum. Det är också frustrerande att inte finna något kontakt nummer till dem. sedan står det att man ska kontakta på engelska , har du några tips på hur jag kan gå tillväga. har datum och tid på betalningen från min bank.

    tacksam för all hjälp , vilsen naprapat

    Svara
  4. Consuelo Sibien
    Consuelo Sibien says:

    Hej,
    Hjälp mig att ta bort mig på Likendis sidan jag har aldrig skaffat en profil på Likedin men om man googlar på mitt namn det Kommer upp en profil med fullständiga namn o mitt arbetsplats.
    Den här gillar jag inte.

    Svara
  5. Camilla Olsson
    Camilla Olsson says:

    Hej,
    Jag brukar söka och titta på öppna registrerade Linkedinmedlemmar och det fungerade fram till igår 2.8 och nu kan jag inte
    titta längre. Gäller det bara mig eller kan ingen söka och titta på öppna registrerade Linkedinmedlemmar.
    Är inte LINKEDIN öppet för alla?!
    Tacksam för svar

    Svara
    • Linda Björck
      Linda Björck says:

      Hej Camilla,
      Du kan söka och titta på i princip de flesta som finns på LinkedIn.
      Antingen är det en bugg eller så har du gjort för många sök och bir då tillfälligt spärrad men då ska du få en varning först.
      Du kan kontakta LinkedIn om problemet kvarstår.

      //Linda

      Svara
  6. Thomas
    Thomas says:

    Jag har haft en premium prenumeration och sa upp den i rätt tid men ändå blivit debiterad 795 sek. Makalöst svårt att komma i kontakt med ett så stort bolag som jobbar med produkter för relationer. Vad gör??

    Svara
  7. Karin Spännare
    Karin Spännare says:

    Varför får jag helt plötsligt massor av Mail från linkedin med innehållet som att någon har tittat på din profil x antal gånger. Klickar jag på unskribe (ta bort mig från e-listan) dyker det upp tävlingar av olika slag. Jag har aldrig skapat ett konto på linkedin och e-posten är inte min privata utan till en bokningssida till en Hundhall. Info@kilaforshundhall.se. Detta började för någon vecka sedan och det kommer flera Mail per dag. Kan heller inte logga in och ändra några inställningar då vi inte har något konto.

    Svara
    • Linda Björck
      Linda Björck says:

      Hej Karin,

      Det låter som spam, dvs inget som LinkedIn har skickat ut utan någon som uppger sig för att vara LinkedIn.
      När du har klickat på någon länk så kan det hända som har hänt, dvs att du får mängder med mail från olika sidor & konstiga företag.
      Så det har till 99% inget att göra med LinkedIn.

      Svara
  8. Niklas Åhlander
    Niklas Åhlander says:

    Hej!
    Kan ni makulera Niklas Åhlander Innesäljare Onninen tack ? (dubblett)
    Jag slutade på Onninen för 6 år sedan ca och kommer inte in på den mail adressen längre och kan göra det själv

    Ok?

    Mvh
    Niklas Åhlander, Teknisk säljare på Wapro AB sedan två dagar sedan

    Svara

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *