Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter
Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter
Just nu får jag väldigt många frågor gällande nya LinkedIn. Det är en stor uppdatering som gjorts och som fortfarande pågår. Du har säkert sett att det ser helt annorlunda ut nu med nya funktioner och nytt utseende. Det kan vara klurigt att hitta alla funktionerna som flyttats runt. Kanske har du märkt att det är lite buggar, ena dagen funkar en sak och andra dagen är den funktionen borta eller uppför sig konstigt. Senast nu i veckan när jag utbildade ett företag i LinkedIn var det problem med att uppdatera deras företagssida.
Jag förstår att det är frustrerande när det inte fungerar men det är enkelt att kontakta LinkedIn´s hjälpcenter. De jobbar hårt på att lösa alla problem och alla tjänar på att du skapar ett support-ärende.
Här kan du läsa hur du uppdaterar din profil för ”nya” LinkedIn.
Så här gör du:
Du loggar in på LinkedIn, och trycker på ”me” uppe till höger i menyn och sedan på ”help center”. Du kan också komma åt LinkedIns hjälp genom att trycka här.
Du kommer till en ny sida som ser ut så här:
Skriv i sökrutan
Om du skriver i sökrutan får du förslag på artiklar som beskriver det du söker efter.
Exempelvis: Jag söker på ”company page” och får ett 50-tal förslag, både med artiklar och frågor som ställts i deras frågeforum i detta ämnet. Här kan man alltid börja med att kika, framför allt om det gäller hur man praktiskt gör men om du upplever att det är ett problem eller en bugg så kontakta LinkedIn.
Skapa supportärende
Från hjälpsidan scrollar du längst ner på sidan. Där ser du ”Help Forum”, tryck på den blå texten ”LinkedIn Help Forum”.
Nu kommer du till en ny sida, ”Help Forum Questions”. Det du ser här är andras frågor och där andra medlemmar svarar på frågorna. Det finns en guideline med do´s and dont´s.
Nästa steg är att scrolla allra längst ner till sidfoten, och trycka på ”Contact us”
Beskriv ditt problem
I första rutan beskriver du problemet kortfattat. I mitt exempel har jag bara skrivit ”Company page” och får direkt förslag på artiklar som innehåller det ämnet. Kika igenom dessa och se om du kan få hjälp utan att skapa ett support-ärende.
Om ingen av artiklarna besvarar ditt problem så gå vidare med att fylla i formuläret, med så mycket information som möjligt. Bifoga gärna en skärmdump för att underlätta för supporten. Därefter trycker du på ”submit”
Efter du har fyllt i formuläret får du ett mail från supporten som bekräftar att de har tagit emot ditt ärende. De gånger jag har varit i kontakt med dem har jag oftast fått svar inom 24 timmar.
Relaterade artiklar:
Hur du använder LinkedIn´s nya sökfunktion
LinkedIns uppdaterade företagssidor – det här behöver du veta
Linda Björck <<– Connecta gärna med mig på LinkedIn 
Social media manager
LinkedIn-expert
Följ mig för fler bra tips om sociala medier:
LinkedIn
Twitter
Facebook
Instagram
Hej
Hjälp mig att få bort min annons/profil.
Är pensionär sedan 2014 och min info bör därför tas bort. Jag kan ej logga in eftersom min e-postadress Tommy.andersson@infotorg.se är borttagen och kan därmed ej helller byta lösenord m m. Min nya se nedan.
Ring annars 0708 738539
/vänligen återkoppla – mvh Tommy Andersson
Ä pensionär sedan 2014 och min info bör därför tas bort. Jag kan ej logga in eftersom min e-postadress Tommy.andersson@infotorg.se är borttagen och kan därmed ej helller byta lösenord m m. Min nya se nedan.
Ring annars 0708 738539
/vänligen återkoppla – mvh Tommy Andersson
Hej Tommy,
Du måste ta kontakt direkt med LinkedIn så hjälper de dig. Du måste verifiera att du är du och det gör du på följande sätt. Tyvärr bara engelsk text)
If you haven’t been able to recover your password or don’t have access to an email address associated with your account, we can help by verifying your identity.
To do this, we use a technology that processes encrypted scans of your government-issued ID so that we can help get you back into your account as quickly and securely as possible.
We’ll only use the ID information you provide to verify who you are, and we’ll only hold onto it for a short period of time while your account issues are being resolved. Generally, scans and any associated personal information are permanently deleted within 14 days.
To get started, you’ll need:
A smartphone or computer with a webcam.
Your driver license, state-issued ID card, or passport.
An email address where we can reach you.
Access to a desktop computer.
Please follow the steps below on desktop:
Once you begin the identity verification process, you’ll be asked to take a photo of your ID with your smartphone or webcam.
Enter the email address associated with your account so that we can locate your account, and follow the onscreen instructions.
On the following page, click I don’t have access to my email address. First, we’ll ask you for a new email address. Next, we’ll ask you to provide a valid passport or government ID.
After you’re finished, we’ll process your information and be in contact to assist you further.
Follow this link to verify your identity.
https://www.linkedin.com/uas/request-password-reset
Hej, Jag verkar ha två sidor och vill bara ha en.
Den ena är ifylld och den andra är premium.
Kan man ta bort den som är tom eller flytta ihop dem?
//Susanne
Hej Linda !
Vill ha lite hjälp med att skriva ut ett kvitto från Linkedin. Tyvärr går det ej att söka tidigare kvitton viss 366 dagar har passerat från dagens datum. Det är också frustrerande att inte finna något kontakt nummer till dem. sedan står det att man ska kontakta på engelska , har du några tips på hur jag kan gå tillväga. har datum och tid på betalningen från min bank.
tacksam för all hjälp , vilsen naprapat
Hej Carlos,
Du kan söka information på en period på max 366 dagar. Om du ändrar intervallet, dvs båda datumen och söker per år så får du upp gamla kvitto.
Här hittar du all info om kvitt för annonsering och för premium-funktioner.
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/6519/visa-och-skriva-ut-kvitton?lang=sv
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/71153
Hoppas det här hjälper dig!
//Linda
Hej,
Hjälp mig att ta bort mig på Likendis sidan jag har aldrig skaffat en profil på Likedin men om man googlar på mitt namn det Kommer upp en profil med fullständiga namn o mitt arbetsplats.
Den här gillar jag inte.
Hej
LinkedIn startar inte konto utan kanske du har råkat göra det själv en gång?
Här kan du kontakta LinkedIn, https://www.linkedin.com/help/linkedin/solve/contact och här är hur du stänger ditt konto, https://www.linkedin.com/help/linkedin/suggested/10508/stanga-ett-konto-pa-linkedin?lang=sv
Hoppas det löser sig,
vänligen
Linda
Hej,
Jag brukar söka och titta på öppna registrerade Linkedinmedlemmar och det fungerade fram till igår 2.8 och nu kan jag inte
titta längre. Gäller det bara mig eller kan ingen söka och titta på öppna registrerade Linkedinmedlemmar.
Är inte LINKEDIN öppet för alla?!
Tacksam för svar
Hej Camilla,
Du kan söka och titta på i princip de flesta som finns på LinkedIn.
Antingen är det en bugg eller så har du gjort för många sök och bir då tillfälligt spärrad men då ska du få en varning först.
Du kan kontakta LinkedIn om problemet kvarstår.
//Linda
Hej har en borttagen konto men som syns på Google sidan hur länge sparas den där för jag vill inte att det ska vara synligt
Hej Maria
Den är synlig ”ett tag” på Google etc efter du har stängt ditt konto . Du kan läsa mer om det här: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/54
Jag har haft en premium prenumeration och sa upp den i rätt tid men ändå blivit debiterad 795 sek. Makalöst svårt att komma i kontakt med ett så stort bolag som jobbar med produkter för relationer. Vad gör??
Hej Thomas,
Du kan kontakta LinkedIn via deras hjälpcenter. På den här sidan kan du läsa mer om hur du avslutar premium och längst ner står det ”kontakta”
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/6479/avsluta-en-linkedin-premium-prenumeration?lang=sv
Varför får jag helt plötsligt massor av Mail från linkedin med innehållet som att någon har tittat på din profil x antal gånger. Klickar jag på unskribe (ta bort mig från e-listan) dyker det upp tävlingar av olika slag. Jag har aldrig skapat ett konto på linkedin och e-posten är inte min privata utan till en bokningssida till en Hundhall. Info@kilaforshundhall.se. Detta började för någon vecka sedan och det kommer flera Mail per dag. Kan heller inte logga in och ändra några inställningar då vi inte har något konto.
Hej Karin,
Det låter som spam, dvs inget som LinkedIn har skickat ut utan någon som uppger sig för att vara LinkedIn.
När du har klickat på någon länk så kan det hända som har hänt, dvs att du får mängder med mail från olika sidor & konstiga företag.
Så det har till 99% inget att göra med LinkedIn.
Hej!
Kan ni makulera Niklas Åhlander Innesäljare Onninen tack ? (dubblett)
Jag slutade på Onninen för 6 år sedan ca och kommer inte in på den mail adressen längre och kan göra det själv
Ok?
Mvh
Niklas Åhlander, Teknisk säljare på Wapro AB sedan två dagar sedan
Hej Niklas,
Du måste ta kontakt med LinkedIn, du kan läsa här hur du går tillväga.
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/6451/saknar-tillgang-till-e-postadress?lang=sv