5 ingredienser för att skapa ett bra inlägg på LinkedIn
Vill du skapa inlägg som presterar bättre på LinkedIn?
LinkedIn har delat med sig av några enkla tips som du kan se i infografen nedan. Det är 5 ingredienser som du behöver ha med i ditt inlägg.
5 ingredienser för att skapa ett bra inlägg på LinkedIn
De delar upp det enligt följande:
- Visuell media
- Introduktion
- Mjuka övergångar
- Smaskig information
- En lockande CTA
Dessa enkla punkter kommer hjälpa dig att skapa bättre innehåll. Det handlar om att försöka glädja personen du skapar för. Det innebär att det krävs rätt ingredienser, i rätt kombination för att göra något som är en fröjd att konsumera, men som också gör att läsarna känner sig nöjda, eller ännu hellre, att de vill ha lite mer.
Relaterad artikel: 4 sätt att skapa inlägg på LinkedIn som ger högt engagemang
Så om ditt innehåll har känts torrt eller inaktuellt, är det dags att tänka om och skapa en perfekt publicerad innehållssmörgås på LinkedIn.
När ditt innehåll är klart gäller det att se till att så många som möjligt får chans att läsa det. Du kan skapa bra innehåll men du måste publicera det.
Fördjupa dig: 50 tips på inlägg till LinkedIn
Så här bygger du ett perfekt inlägg på LinkedIn enligt smörgås-metoden
Börja med en iögonfallande toppbulle, och lägg till en stark bild för att dra in läsaren. Därefter lägger du till inledande stycken – sallad, tomat och ost – för att få läsaren engagerad och redo att fortsätta mumsa, eller läsa. Släta övergångar är senap och majonnäs som sammanför allt.
Och kom ihåg att lägga till ett betydande värde; dvs själva ”köttet”, som din kund och målgrupp letar efter. Därefter avslutar du det hela med en CTA som är den understa bullen.
En större bild hittar du på Slideshare och inlägget är kuraterat från LinkedIn’s blogg.
Linda Björck <- följ gärna mig på LinkedIn
LinkedIn-expert
Social media manager
Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!