Utbildningar i LinkedIn, sociala medier och marknadsföring.

Utbildning i LinkedIn

LinkedIn är världens största affärsnätverk och bara i Sverige finns fler än 2,5 miljoner användare.
Har du råd att stå utanför?

Heldagsutbildning i LinkedIn

Utbildningen kan genomföras internt på företaget eller som öppen utbildning.

Under dagen går vi bland annat igenom följande:

  • Vad är LinkedIn?
  • Praktiskt hur LinkedIn fungerar
  • Skapa en komplett profil som sticker ut
  • Vett och etikett
  • Sortera dina kontakter med taggar
  • Hur du hittar och agerar i relevanta grupper
  • Sökfunktion – hur du kan hitta och prospektera kunder via avancerat sök
  • Bygg upp varumärket genom rätt aktiviteter
  • Strategi för företaget – hur ni använder LinkedIn för bästa resultat

Individuell hjälp med din LinkedIn-profil

Utnyttja möjligheten att bygga ditt personliga varumärke, rikta in närvaron, öka affärsmöjligheterna och bli hittad av rekryterare. En optimerad LinkedIn-profil gör dig sökbar inom plattformen som är världens största affärsnätverk.

Det här är för dig som har ont om tid och som förstår vikten av en profil som sticker ut på LinkedIn.

Marknadsföring i sociala medier

Marknadsföring i sociala medier

Den här kursen riktar sig till dig som vill komma igång med marknadsföring och annonsering i sociala medier. Du kommer att få reda på bästa praxis då det gäller att sprida ditt budskap, bygga varumärke och annonsera i sociala medier. Efter avslutad kurs kommer du att veta vilka kanaler som är rätt för dig och ha en plan för att lyckas. Detta är en grundkurs och kräver ingen förkunskap.

I denna kursen går vi igenom följande:

  • Din strategi för sociala medier i 5 steg – Stegen som tar dig förbi dina konkurrenter
  • Så får du fler affärer – Vilka mål och syften kan du ha?
  • Innehållsmarknadsföring på ett enkelt sätt – Hur du utnyttjar befintliga resurser
  • Undvik de vanligaste misstagen
  • Skapa din dagliga handlingsplan – Ett system som skapar ordning och spar tid
  • Annonsering i sociala medier – Exempel på bra och dåliga annonser
  • Verktyg som spar tid – Vad kan du automatisera och hur gör du det?

Inom fem år kommer huvuddelen av utbytet mellan köpare och säljare att ske på nätet via sociala medier och video.

TeleSmart Communications

Våren 2017

Stockholm
16 mar – 2 platser kvar
18 maj – 10 platser

Göteborg

9 mar – 4 platser kvar
1 jun – 11 platser

Malmö

30 mar – 6 platser kvar
4 maj – 9 platser kvar

Hösten 2016

Malmö 6 oktober – 3 platser kvar

Stockholm 13 oktober – Fullbokad
Göteborg 20 oktober – 3 platser kvar

Stockholm 1 december – 4 platser kvar
Göteborg 24 november – 3 platser kvar

Våren 2016

Stockholm 10 mars – Fullbokad
Göteborg 17 mars – 4 platser kvar
Malmö 3 mars – 2 platser kvar

Extra tillfälle: Stockholm 19 maj – 2 platser kvar

Hösten 2015:

Stockholm – Fullbokad
Göteborg – Fullbokad

Anna Bergman

Linda har en förmåga att fånga in hela gruppen oavsett kunskapsnivå och förkunskaper inom sociala medier. Efter kursen fick jag med mig fantastiskt bra tips och många användbara länkar och material att jobba vidare med.

Anna BergmanCMO and Senior Project Manager på CMA Research
Helen Hultstrand

Linda är en inspirationskälla med god kompetens inom nätverkande i de sociala medierna. Med stor entusiasm delade du idag med dig av dina erfarenheter från marknadsföring på LinkedIn. Jag kan varmt rekommendera Linda och SmartBizz för denna workshop.

Helen HultstrandÖresundskraft AB
Ulrika Borgström

Lindas WorkShop i LinkedIn är otroligt inspirerande, utvecklande och ingående. Hon lär ut med stort engagemang och förklarar på ett sätt som gör att man förstår och kan ta till sig kunskapen. Den enda ”nackdelen” med kursen var att man inte ville sluta! Tack Linda för en underbart trevlig utbildningsförmiddag.

Ulrika Borgström Equb konsult AB
Almir Krso

Som gäst på Lindas upplyftande föredrag om vikten av ett starkt personligt varumärke på LinkedIn lyckades hon inspirera hela rummet i diverse former, framförallt interaktivt där utrymme gavs till diskussion & dialog vilket resulterade i högt intresse för ämnet.

Almir Krso
Olov Nylander

Det som var bra med kursen var Lindas motivation, kunnande och viljan att lära ut. Hon var kunnig, trevlig att lyssna på. Gav mig inspiration att börja BUMS med sociala medier.

Olov NylanderIndustrilås AB

Linda var inspirerande, underhållande och duktig på att fånga upp var vi befann oss. Bra med exempel utifrån våra företag.

Sara ForslundStemCare

Tydligt, bra och lätt att hänga med. Bra matnyttiga tips som är lätta att applicera på företaget. Linda var toppen, personlig, avslappnad och trevlig.

Olivia WhitehouseKommunikatör

Jag fick mycket matnyttig information som jag direkt känner att jag kan använda. Linda kan sin sak!

Kim EngströmAnsvarig digital marknadsföring

Mycket bra information. En intensiv dag som känns väldigt nyttig. Skulle gärna gå en fortsättning. Linda var kanonbra och engagerande.

Anna LennartssonMarknadsansvarig

Utbildningen var bra med högt tempo, bra innehåll och bra diskussioner. Linda är lugn, bra och pedagogisk.

Daniel SundbergTalent Manager Fortos management consulting AB

Medverkande från olika branscher och typer av företag gav en fin mix och en anda av att hjälpas åt med våra styrkor och svagheter. Bra upplägg av dagen vad gäller arbetspass och mat etc. Linda är sympatiskt, bra pedagog, tålmodig, tydlig, väl förberedd och hjälpsam.

Isabel JosephssonProjektledare

Dagen var tydlig och grundlig, en jättebra plattform för fortsatt arbete. Jättebra med egna övningar. Helheten var toppen. Superinspirerande!

Ellinor LinderAdministratör, Rapide AB

Linda är en mycket bra föreläsare med stor kunskap inom detta område. Jag tar med mig mycket nya idéer till mitt företag. Jag har fått med mig många bra tips och länkar som man kan gå in på. Jättebra upplägg och att fåf andra i kursen att titta på företagets Facebook-sida och komma med feedback.

Anne SantessonMarknadsansvarig

Dagen var tydlig med bra information på en nivå som passade alla i gruppen. Mycket information om bra verktyg som är gratis och bra diskussioner. Linda är mycket påläst och kunnig som generöst delar med sig av sin kunskap.

Maria HernfridssonMarknadsföringsansvarig