Utbildningar i LinkedIn och marknadsföring i sociala medier

Har du råd att stå utanför?

Det går inte att överskatta hur viktigt det är att finnas med i sociala medier och lära sig hur det fungerar. När du behärskar de sociala kanalerna tar du kontroll över vad som sägs om dig och företagets varumärke. Dessutom skapar du fler affärsmöjligheter och bygger förutsättningar för ökad synlighet.

Möjligheterna är många – vad väljer du?

Utbildning i LinkedIn

LinkedIn är världens största affärsnätverk och bara i Sverige finns fler än 3 miljoner användare.
Har du råd att stå utanför?

Heldagsutbildning i LinkedIn

Oavsett vad du vill nå ut med – en tjänst, en produkt, ett varumärke – är LinkedIn ett fantastiskt redskap för att kostnadseffektivt nå ut med ditt budskap mot precis rätt målgrupp. Vi hjälper dig navigera i nätverksdjungeln för att hitta din väg mot nya kunder.

Efter avslutad kurs kommer du direkt få användning av dina nya kunskaper i LinkedIn.

Under dagen går vi bland annat igenom följande:

  • Vad är LinkedIn?
  • Praktiskt hur LinkedIn fungerar
  • Skapa en komplett profil som sticker ut
  • Vett och etikett
  • Hur du hittar och agerar i relevanta grupper
  • Sökfunktion – hur du kan hitta och prospektera kunder via avancerat sök
  • Bygg upp varumärket genom rätt aktiviteter
  • Strategi för företaget – hur ni använder LinkedIn för bästa resultat

Individuell hjälp med din LinkedIn-profil

Utnyttja möjligheten att bygga ditt personliga varumärke, rikta in närvaron, öka affärsmöjligheterna och bli hittad av rekryterare. En optimerad LinkedIn-profil gör dig sökbar inom plattformen som är världens största affärsnätverk.

Det här är för dig som har ont om tid och som förstår vikten av en profil som sticker ut på LinkedIn.

Utbildning Marknadsföring i sociala medier

Marknadsföring i sociala medier

Den här kursen riktar sig till dig som vill komma igång med marknadsföring och annonsering i sociala medier. Du kommer att få reda på bästa praxis då det gäller att sprida ditt budskap, bygga varumärke och annonsera i sociala medier. Efter avslutad kurs kommer du att veta vilka kanaler som är rätt för dig och ha en plan för att lyckas. Detta är en grundkurs och kräver ingen förkunskap.

Varför ska ditt företag finnas i sociala medier?

Svaret är inte: ”Vi finns på Facebook för att alla andra är där.” Tyvärr är det alltför vanligt att företag startar upp konton på löpande band utan att ha något mål. Men det är klart om ditt företag har obegränsade resurser (tid och pengar) så för all del, kör på bara. Verkligheten är dock en annan för de flesta av oss. Vi saknar tiden som krävs för att hålla oss uppdaterade och kunna hantera mer än 2-3 sociala medier.

Och då är det extra viktigt att ställa sig frågorna om varför denna kanal är viktigare än någon annan, är det här kunderna finns och vad ska vi göra här?

I utbildningen går vi igenom följande:

  • Din strategi för sociala medier i 5 steg – Stegen som tar dig förbi dina konkurrenter
  • Så får du fler affärer – Vilka mål och syften kan du ha?
  • Innehållsmarknadsföring på ett enkelt sätt – Hur du utnyttjar befintliga resurser
  • Undvik de vanligaste misstagen
  • Skapa din dagliga handlingsplan – Ett system som skapar ordning och spar tid
  • Annonsering i sociala medier – Exempel på bra och dåliga annonser
  • Verktyg som spar tid – Vad kan du automatisera och hur gör du det?

Anna Bergman

Linda har en förmåga att fånga in hela gruppen oavsett kunskapsnivå och förkunskaper inom sociala medier. Efter kursen fick jag med mig fantastiskt bra tips och många användbara länkar och material att jobba vidare med.

Anna BergmanCMO and Senior Project Manager på CMA Research
Helen Hultstrand

Linda är en inspirationskälla med god kompetens inom nätverkande i de sociala medierna. Med stor entusiasm delade du idag med dig av dina erfarenheter från marknadsföring på LinkedIn. Jag kan varmt rekommendera Linda och SmartBizz för denna workshop.

Helen HultstrandÖresundskraft AB
Ulrika Borgström

Lindas WorkShop i LinkedIn är otroligt inspirerande, utvecklande och ingående. Hon lär ut med stort engagemang och förklarar på ett sätt som gör att man förstår och kan ta till sig kunskapen. Den enda ”nackdelen” med kursen var att man inte ville sluta! Tack Linda för en underbart trevlig utbildningsförmiddag.

Ulrika Borgström Equb konsult AB
Almir Krso

Som gäst på Lindas upplyftande föredrag om vikten av ett starkt personligt varumärke på LinkedIn lyckades hon inspirera hela rummet i diverse former, framförallt interaktivt där utrymme gavs till diskussion & dialog vilket resulterade i högt intresse för ämnet.

Almir Krso
Olov Nylander

Det som var bra med kursen var Lindas motivation, kunnande och viljan att lära ut. Hon var kunnig, trevlig att lyssna på. Gav mig inspiration att börja BUMS med sociala medier.

Olov NylanderIndustrilås AB

Linda var inspirerande, underhållande och duktig på att fånga upp var vi befann oss. Bra med exempel utifrån våra företag.

Sara ForslundStemCare