Marknadsföring i sociala medier

Så här säger Eija om utbildningen marknadsföring i sociala medier.

Heldagsutbildning – Marknadsföring i sociala medier

Allt fler företag slåss om uppmärksamheten i sociala medier och det är viktigare än någonsin att lära sig hantera de olika kanalerna för att attrahera både följare och kunder.

Under den här fullmatade utbildningsdagen kommer du få reda på hur du skapar relevant och engagerande innehåll, hur du sätter mätbara mål, bygger varumärket och vilka sociala medier som är bäst att synas i för ditt företag.

Du kommer att påbörja arbetet med att ta fram en strategi som sedan kan kopplas till företagets affärsmål.

Efter avslutad kurs kommer du att veta vilka kanaler som är rätt för dig och ha en plan för att lyckas.

Du får lära dig:

  • Skillnaden mellan traditionell och digital marknadsföring
  • Arbeta utifrån en strategi i 5 steg som tar dig förbi dina konkurrenter
  • Spara tid och pengar genom tydliga mätbara mål
  • Hur du skapar och återanvänder relevant och engagerande innehåll för bästa resultat
  • Skapa din dagliga handlingsplan som ger överblick och ordning
  • Jobba effektiv med tidsbesparande verktyg

I dag handlar det inte om att vara eller inte vara med i sociala medier. Det handlar om hur bra du gör det.

Strategin – grunden för att lyckas

Att ha en enkel strategi är grunden för hur du lyckas i sociala medier. Under dagen får du påbörja arbetet med att ta fram en strategi för företagets närvaro i sociala medier. Strategin hjälper dig att komma till nästa nivå i sociala medier.

Hur ska du veta vilka sociala medier som är rätt för dig?

Vi kommer gå igenom skillnaderna mellan de vanligaste sociala medier som kan vara aktuella för dig och din marknadsföring. Vi tittar på faktorer som din verksamhet och vilken målgrupp du har.

Det är lätt att säga att du ska vara där dina kunder är, men det handlar inte enbart om det. Vilka aktiviteter du planerar att genomföra spelar också in. Olika sociala medier lämpar sig för olika inlägg. Tänk på att det är vad dina kunder förväntar sig och efterfrågar som du ska göra. Därför är det viktigt att du tänker utifrån och in och alltid har läsaren i fokus.

Så skapar du fler affärer genom sociala medier

I den här kursen lär du dig hur du på olika sätt kan utnyttja sociala medier för att öka antalet affärer. Det som krävs är strategi, tid, planering och förståelse för vad som fungerar. Du kommer lära dig anpassa och återanvända innehåll för varje plattform vilket innebär att du syns mer, sprider ditt varumärke på bästa sätt och genererar fler leads.

När ska du posta och hur ofta?

Vi vet att du inte har all tid i världen på att vara aktiv i sociala medier och därför kommer du lära dig skapa din dagliga handlingsplan. Planen inkluderar vilken typ av innehåll, hur ofta och när samt i vilka kanaler du ska göra inlägg i. Du kommer lära dig av konkurrenterna genom att analysera vad de gör.

”Inom fem år kommer huvuddelen av utbytet mellan köpare och säljare att ske på nätet via sociala medier och video”. – TeleSmart Communications

Investering:

6450:- exkl. moms.

Heldagsutbildning, 9-16 inkl lunch, förmiddags- och eftermiddagsfika.

Datum:

Stockholm 20/3

Malmö 17/4

Göteborg 25/4

Antal platser:

16 st

Andra datum?

Kontakta mig för andra datum eller anpassad kurs.
Tel 0704-711550 eller mail linda@smartbizz.se

Anmäl dig här:

Ja, jag vill lära mig mer om marknadsföring i sociala medier

Mikaela Hellström

Lindas heldagsutbildning gav en väldigt bra bild av hur ett företag kan arbeta med sociala medier, hur man ska navigera i denna djungel där det finns så mycket man kan göra. Genom utbildningen fick man en helhetsbild och kunde därmed förstå vad som passar just det egna företaget. Dagen var fylld med både innehållsrik information och praktiskt arbete med fokus på det egna företaget. Denna mix gjorde att många diskussioner och frågor uppkom vilket Linda gärna utvecklade och vävde in i sin presentation.

Mikaela HellströmKommunikatör, Highfive
Helen Hultstrand

Linda är en inspirationskälla med god kompetens inom nätverkande i de sociala medierna. Med stor entusiasm delade du idag med dig av dina erfarenheter från marknadsföring på LinkedIn. Jag kan varmt rekommendera Linda och SmartBizz för denna workshop.

Helen HultstrandÖresundskraft

Linda är en mycket bra föreläsare med stor kunskap inom detta område. Jag tar med mig mycket nya idéer till mitt företag. Jag har fått med mig många bra tips och länkar som man kan gå in på. Jättebra upplägg och att få andra i kursen att titta på företagets Facebook-sida och komma med feedback.

Anne SantessonMarknadsansvarig
Olov Nylander

Det som var bra med kursen var Lindas motivation, kunnande och viljan att lära ut. Hon var kunnig, trevlig att lyssna på. Gav mig inspiration att börja BUMS med sociala medier.

Olov NylanderIndustrilås AB
Anna Bergman

Linda har en förmåga att fånga in hela gruppen oavsett kunskapsnivå och förkunskaper inom sociala medier. Efter kursen fick jag med mig fantastiskt bra tips och många användbara länkar och material att jobba vidare med.

Anna BergmanCMO and Senior Project Manager på CMA Research

Genomförda utbildningar – marknadsföring i sociala medier

Hösten 2017

Malmö

28/9 eller 9/11

Göteborg

21/9 eller 30/11

Stockholm
14/9 eller 23/11

Våren 2017

Stockholm

18 maj – 4 platser kvar
16 mar – 2 platser kvar

Göteborg

1 jun – 8 platser kvar
9 mar – 4 platser kvar

Malmö

4 maj – 9 platser kvar
30 mar – 6 platser kvar

Hösten 2016

Malmö 6 oktober – 3 platser kvar

Stockholm 13 oktober – Fullbokad
Göteborg 20 oktober – 3 platser kvar

Stockholm 1 december – 4 platser kvar
Göteborg 24 november – 3 platser kvar

Våren 2016

Stockholm 10 mars – Fullbokad
Göteborg 17 mars – 4 platser kvar
Malmö 3 mars – 2 platser kvar

Extra tillfälle: Stockholm 19 maj – 2 platser kvar

Hösten 2015

Stockholm – Fullbokad
Göteborg – Fullbokad