Utbildning – Marknadsföring i sociala / digitala medier

Marknadsföring i sociala medier

Heldagsutbildning – Marknadsföring i sociala medier

Den här kursen riktar sig till dig som vill komma igång med marknadsföring i sociala medier. Kanske har du redan startat i gång men får inget resultat av dina insatser?
Du kommer att få reda på bästa praxis då det gäller att sprida ditt budskap, bygga varumärke och synas på bästa sätt i sociala medier. Efter avslutad kurs kommer du att veta vilka kanaler som är rätt för dig och ha en plan för att lyckas. Detta är en grundkurs och kräver ingen förkunskap.

Strategin – grunden för att lyckas

Att ha en enkel strategi är grunden för hur du lyckas i sociala medier. I utbildningen får du påbörja arbetet med att ta fram en strategi för företagets närvaro i sociala medier. Strategin hjälper dig att komma till nästa nivå i sociala medier.

Hur ska du veta vilka sociala medier som är rätt för dig?

Vi kommer gå igenom skillnaderna på olika sociala medier som kan vara aktuella för dig då det gäller din marknadsföring. Vi tittar på faktorer som din verksamhet och vilken målgrupp du har. Det kanske har funderingar på några av dessa:

  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram

Det är lätt att säga att du ska vara där dina kunder är, men det handlar inte enbart om det. Vilka aktiviteter du planerar genomföra spelar också in. Olika sociala medier lämpar sig för olika aktiviteter. Tänk på att det är vad dina kunder förväntar sig och efterfrågar som du ska göra. Därför är det viktigt att du tänker utifrån och in.

Så skapar du fler affärer genom sociala medier

I den här kursen lär du dig hur du på olika sätt kan utnyttja sociala medier för att öka antalet affärer. Det som krävs är strategi, tid och engagemang. Du kommer lära dig att vara aktiv och anpassa innehållet för varje digital kanal så du syns mer och sprider ditt varumärke på bästa sätt. Det finns praxis och regler att följa. Lär dig vad de vanligaste misstagen är så kan du undvika dem. Vi visar hur du på ett enkelt sätt får fram bra innehåll till din marknadsföring som genererar leads.

När ska du posta och hur ofta?

Vi vet att du inte har all tid i världen på att vara aktiv i sociala medier och därför kommer du lära dig skapa din egen dagliga handlingsplan. Handlingsplanen inkluderar vilka kanaler du ska posta i, vilken typ av innehåll och hur ofta det ska göras, vilket varierar beroende på kanal. Du kommer lära dig av konkurrenterna, genom att analysera vad de gör och hur ofta.

Under utbildningsdagen går vi igenom följande:

  • Din strategi för sociala medier i 5 steg – Stegen som tar dig förbi dina konkurrenter
  • Så får du fler affärer – Vilka mål och syften kan du ha?
  • Innehållsmarknadsföring på ett enkelt sätt – Hur du utnyttjar befintliga resurser
  • Undvik de vanligaste misstagen
  • Skapa din dagliga handlingsplan – Ett system som skapar ordning och spar tid
  • Annonsering i sociala medier – Exempel på bra och dåliga annonser
  • Verktyg som spar tid – Vad kan du automatisera och hur gör du det?

Inom fem år kommer huvuddelen av utbytet mellan köpare och säljare att ske på nätet via sociala medier och video.

TeleSmart Communications

Investering:

6900:- exkl. moms.

Heldagsutbildning inkl lunch, förmiddags- och eftermiddagsfika.

Datum: 

Malmö

28/9
9/11

Göteborg

21/9
30/11

Stockholm
14/9
23/11

Tid:

Heldag: 9-16

Antal platser:

12 st

Andra datum?

Kontakta mig för andra datum eller anpassad kurs.
Tel 0704-711550 eller mail linda@smartbizz.se

Anmäl dig här:

Ja, jag vill lära mig mer om marknadsföring i sociala medier

Mikaela Hellström

Lindas heldagsutbildning gav en väldigt bra bild av hur ett företag kan arbeta med sociala medier, hur man ska navigera i denna djungel där det finns så mycket man kan göra. Genom utbildningen fick man en helhetsbild och kunde därmed förstå vad som passar just det egna företaget. Dagen var fylld med både innehållsrik information och praktiskt arbete med fokus på det egna företaget. Denna mix gjorde att många diskussioner och frågor uppkom vilket Linda gärna utvecklade och vävde in i sin presentation.

Mikaela HellströmKommunikatör, Highfive
Helen Hultstrand

Linda är en inspirationskälla med god kompetens inom nätverkande i de sociala medierna. Med stor entusiasm delade du idag med dig av dina erfarenheter från marknadsföring på LinkedIn. Jag kan varmt rekommendera Linda och SmartBizz för denna workshop.

Helen HultstrandÖresundskraft

Linda är en mycket bra föreläsare med stor kunskap inom detta område. Jag tar med mig mycket nya idéer till mitt företag. Jag har fått med mig många bra tips och länkar som man kan gå in på. Jättebra upplägg och att få andra i kursen att titta på företagets Facebook-sida och komma med feedback.

Anne SantessonMarknadsansvarig
Olov Nylander

Det som var bra med kursen var Lindas motivation, kunnande och viljan att lära ut. Hon var kunnig, trevlig att lyssna på. Gav mig inspiration att börja BUMS med sociala medier.

Olov NylanderIndustrilås AB
Anna Bergman

Linda har en förmåga att fånga in hela gruppen oavsett kunskapsnivå och förkunskaper inom sociala medier. Efter kursen fick jag med mig fantastiskt bra tips och många användbara länkar och material att jobba vidare med.

Anna BergmanCMO and Senior Project Manager på CMA Research

Genomförda utbildningar – marknadsföring i sociala medier

Våren 2017

Stockholm

18 maj – 4 platser kvar
16 mar – 2 platser kvar

Göteborg

1 jun – 8 platser kvar
9 mar – 4 platser kvar

Malmö

4 maj – 9 platser kvar
30 mar – 6 platser kvar

Hösten 2016

Malmö 6 oktober – 3 platser kvar

Stockholm 13 oktober – Fullbokad
Göteborg 20 oktober – 3 platser kvar

Stockholm 1 december – 4 platser kvar
Göteborg 24 november – 3 platser kvar

Våren 2016

Stockholm 10 mars – Fullbokad
Göteborg 17 mars – 4 platser kvar
Malmö 3 mars – 2 platser kvar

Extra tillfälle: Stockholm 19 maj – 2 platser kvar

Hösten 2015

Stockholm – Fullbokad
Göteborg – Fullbokad