LinkedIn lanserar conversion tracking

LinkedIn lanserar conversion tracking

LinkedIn Conversion trackingLinkedIn har nyligen lanserat conversion tracking. Det innebär att du får bättre inblick och förståelse för hur dina annonskampanjer går. Artikeln innehåller engelska fackord av den enkla anledningen att det inte finns någon bra svensk översättning.

Conversion tracking (att mäta hur ditt mediamaterial presterar i förhållande till dina valda KPI) är inbyggt i LinkedIn Campaign Manager. Du kan med denna funktionalitet enkelt mäta hur många leads, nerladdningar, köp eller andra specifika resultat som du får från Sponsored Content och Text Ads kampanjer.

Relaterat inlägg: Hur du annonserar på LinkedIn

Enligt LinkedIns blogg har denna funktionen varit mycket efterfrågad från kunder som vill få större inblick i hur deras annonsering fungerar för att få nya leads och kunder.

Med LinkedIn Conversion Tracking kan du:

  • Bevaka och följa upp de faktorer som har störst betydelse
  • Fånga upp varje omvandling/konvertering
  • Optimera dina kampanjer för att öka effektiviteten

På LinkedIns blogg kan du läsa mer

Vad betyder Conversion tracking

Vad är Converstion Rate

Vad betyder KPI

Lästips – Spencer Taylor berättar steg för steg hur du går tillväga med conversion tracking.

Linda Björck <<– Säg Hej på LinkedIn linda_björck_smartbizz_linkedin

Social media manager
LinkedIn-expert

Smartbizz AB

Följ gärna mig:

LinkedIn
Twitter
Facebook
Instagram

 

Prenumerera på nyhetsbrevet!
Gör som många andra, prenumerera och få senaste nytt till din mail hur du får bättre resultat med företagets marknadsföring och optimerar närvaron i sociala medier och på LinkedIn.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.
0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *