Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter

Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter

Just nu får jag väldigt många frågor gällande nya LinkedIn. Det är en stor uppdatering som gjorts och som fortfarande pågår. Du har säkert sett att det ser helt annorlunda ut nu med nya funktioner och nytt utseende. Det kan vara klurigt att hitta alla funktionerna som flyttats runt. Kanske har du märkt att det är lite buggar, ena dagen funkar en sak och andra dagen är den funktionen borta eller uppför sig konstigt. Senast nu i veckan när jag utbildade ett företag i LinkedIn var det problem med att uppdatera deras företagssida.

LinkedIn hjälp

Jag förstår att det är frustrerande när det inte fungerar men det är enkelt att kontakta LinkedIn´s hjälpcenter. De jobbar hårt på att lösa alla problem och alla tjänar på att du skapar ett support-ärende.

Här kan du läsa hur du uppdaterar din profil för “nya” LinkedIn.

Så här gör du:

Du loggar in på LinkedIn, och trycker på “me” uppe till höger i menyn och sedan på “help center”. Du kan också komma åt LinkedIns hjälp genom att trycka här.

LinkedIn hjälp
Du kommer till en ny sida som ser ut så här:

LinkedIn hjälpsida

Skriv i sökrutan

Om du skriver i sökrutan får du förslag på artiklar som beskriver det du söker efter.
Exempelvis: Jag söker på “company page” och får ett 50-tal förslag, både med artiklar och frågor som ställts i deras frågeforum i detta ämnet. Här kan man alltid börja med att kika, framför allt om det gäller hur man praktiskt gör men om du upplever att det är ett problem eller en bugg så kontakta LinkedIn.

Skapa supportärende

Från hjälpsidan scrollar du längst ner på sidan. Där ser du “Help Forum”, tryck på den blå texten “LinkedIn Help Forum”.

LinkedIn_help_forumNu kommer du till en ny sida, “Help Forum Questions”. Det du ser här är andras frågor och där andra medlemmar svarar på frågorna. Det finns en guideline med do´s and dont´s.

Nästa steg är att scrolla allra längst ner till sidfoten, och trycka på “Contact us” LinkedIn kontakta hjälp

Beskriv ditt problem

I första rutan beskriver du problemet kortfattat. I mitt exempel har jag bara skrivit “Company page” och får direkt förslag på artiklar som innehåller det ämnet. Kika igenom dessa och se om du kan få hjälp utan att skapa ett support-ärende.

Om ingen av artiklarna besvarar ditt problem så gå vidare med att fylla i formuläret, med så mycket information som möjligt. Bifoga gärna en skärmdump för att underlätta för supporten. Därefter trycker du på “submit”

LinkedIn kontaktformulärEfter du har fyllt i formuläret får du ett mail från supporten som bekräftar att de har tagit emot ditt ärende. De gånger jag har varit i kontakt med dem har jag oftast fått svar inom 24 timmar.

Relaterade artiklar:

Hur du använder LinkedIn´s nya sökfunktion

LinkedIns uppdaterade företagssidor – det här behöver du veta

Uppdatera din LinkedIn profil



Linda Björck
 <<– Connecta gärna med mig på LinkedIn linda_björck_smartbizz_linkedin

Social media manager
LinkedIn-expert

SmartBizz AB

Följ mig för fler bra tips om sociala medier:

LinkedIn
Twitter
Facebook
Instagram

 

Prenumerera på nyhetsbrevet!
Gör som många andra, prenumerera och få senaste nytt till din mail hur du får bättre resultat med företagets marknadsföring och optimerar närvaron i sociala medier och på LinkedIn.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.
4 Kommentarer
  1. Tommy Andersson
    Tommy Andersson says:

    Hej
    Hjälp mig att få bort min annons/profil.
    Är pensionär sedan 2014 och min info bör därför tas bort. Jag kan ej logga in eftersom min e-postadress Tommy.andersson@infotorg.se är borttagen och kan därmed ej helller byta lösenord m m. Min nya se nedan.
    Ring annars 0708 738539
    /vänligen återkoppla – mvh Tommy Andersson

    Svara
    • Tommy Andersson
      Tommy Andersson says:

      Ä pensionär sedan 2014 och min info bör därför tas bort. Jag kan ej logga in eftersom min e-postadress Tommy.andersson@infotorg.se är borttagen och kan därmed ej helller byta lösenord m m. Min nya se nedan.
      Ring annars 0708 738539
      /vänligen återkoppla – mvh Tommy Andersson

      Svara
    • Linda Björck
      Linda Björck says:

      Hej Tommy,
      Du måste ta kontakt direkt med LinkedIn så hjälper de dig. Du måste verifiera att du är du och det gör du på följande sätt. Tyvärr bara engelsk text)
      If you haven’t been able to recover your password or don’t have access to an email address associated with your account, we can help by verifying your identity.
      To do this, we use a technology that processes encrypted scans of your government-issued ID so that we can help get you back into your account as quickly and securely as possible.
      We’ll only use the ID information you provide to verify who you are, and we’ll only hold onto it for a short period of time while your account issues are being resolved. Generally, scans and any associated personal information are permanently deleted within 14 days.

      To get started, you’ll need:
      A smartphone or computer with a webcam.
      Your driver license, state-issued ID card, or passport.
      An email address where we can reach you.
      Access to a desktop computer.
      Please follow the steps below on desktop:
      Once you begin the identity verification process, you’ll be asked to take a photo of your ID with your smartphone or webcam.
      Enter the email address associated with your account so that we can locate your account, and follow the onscreen instructions.
      On the following page, click I don’t have access to my email address. First, we’ll ask you for a new email address. Next, we’ll ask you to provide a valid passport or government ID.

      After you’re finished, we’ll process your information and be in contact to assist you further.
      Follow this link to verify your identity.
      https://www.linkedin.com/uas/request-password-reset

      Svara
  2. susanne lindhe
    susanne lindhe says:

    Hej, Jag verkar ha två sidor och vill bara ha en.
    Den ena är ifylld och den andra är premium.
    Kan man ta bort den som är tom eller flytta ihop dem?
    //Susanne

    Svara

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *