Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter

Så här kontaktar du LinkedIn hjälpcenter

Just nu får jag väldigt många frågor gällande nya LinkedIn. Det är en stor uppdatering som gjorts och som fortfarande pågår. Du har säkert sett att det ser helt annorlunda ut nu med nya funktioner och nytt utseende. Det kan vara klurigt att hitta alla funktionerna som flyttats runt. Kanske har du märkt att det är lite buggar, ena dagen funkar en sak och andra dagen är den funktionen borta eller uppför sig konstigt. Senast nu i veckan när jag utbildade ett företag i LinkedIn var det problem med att uppdatera deras företagssida.

LinkedIn hjälp

Jag förstår att det är frustrerande när det inte fungerar men det är enkelt att kontakta LinkedIn´s hjälpcenter. De jobbar hårt på att lösa alla problem och alla tjänar på att du skapar ett support-ärende.

Här kan du läsa hur du uppdaterar din profil för ”nya” LinkedIn.

Så här gör du:

Du loggar in på LinkedIn, och trycker på ”me” uppe till höger i menyn och sedan på ”help center”. Du kan också komma åt LinkedIns hjälp genom att trycka här.

LinkedIn hjälp
Du kommer till en ny sida som ser ut så här:

LinkedIn hjälpsida

Skriv i sökrutan

Om du skriver i sökrutan får du förslag på artiklar som beskriver det du söker efter.
Exempelvis: Jag söker på ”company page” och får ett 50-tal förslag, både med artiklar och frågor som ställts i deras frågeforum i detta ämnet. Här kan man alltid börja med att kika, framför allt om det gäller hur man praktiskt gör men om du upplever att det är ett problem eller en bugg så kontakta LinkedIn.

Skapa supportärende

Från hjälpsidan scrollar du längst ner på sidan. Där ser du ”Help Forum”, tryck på den blå texten ”LinkedIn Help Forum”.

LinkedIn_help_forumNu kommer du till en ny sida, ”Help Forum Questions”. Det du ser här är andras frågor och där andra medlemmar svarar på frågorna. Det finns en guideline med do´s and dont´s.

Nästa steg är att scrolla allra längst ner till sidfoten, och trycka på ”Contact us” LinkedIn kontakta hjälp

Beskriv ditt problem

I första rutan beskriver du problemet kortfattat. I mitt exempel har jag bara skrivit ”Company page” och får direkt förslag på artiklar som innehåller det ämnet. Kika igenom dessa och se om du kan få hjälp utan att skapa ett support-ärende.

Om ingen av artiklarna besvarar ditt problem så gå vidare med att fylla i formuläret, med så mycket information som möjligt. Bifoga gärna en skärmdump för att underlätta för supporten. Därefter trycker du på ”submit”

LinkedIn kontaktformulärEfter du har fyllt i formuläret får du ett mail från supporten som bekräftar att de har tagit emot ditt ärende. De gånger jag har varit i kontakt med dem har jag oftast fått svar inom 24 timmar.

Relaterade artiklar:

Hur du använder LinkedIn´s nya sökfunktion

LinkedIns uppdaterade företagssidor – det här behöver du veta

Uppdatera din LinkedIn profil



Linda Björck
 <<– Connecta gärna med mig på LinkedIn linda_björck_smartbizz_linkedin

Social media manager
LinkedIn-expert

SmartBizz AB

Följ mig för fler bra tips om sociala medier:

LinkedIn
Twitter
Facebook
Instagram

 

Få senaste nytt i din inkorg

No spam guarantee.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *